Přeskočit na obsah
Nejlepší copywriter | 20. 08. 2024

Kampaň „Sám doma a v bezpečí“ pro Život 90 přinesla rekordní výsledky

V Nejlepším copywriterovi se snažíme pracovat na kampaních, které nám aspoň trochu dávají smysl. Což má do určité míry i zcela praktické důvody. Aby kampaň fungovala, musíte si do hloubky nastudovat produkt, službu, myšlenku. A když během tohoto studia zjistíte, že produktu, službě ani myšlence v podstatě vůbec nerozumíte, je to signál, že byste se na to měli vykašlat, protože výsledek nejspíš nebude stát za mnoho. Nezřídka je tomu tak proto, že za mnoho nestojí ani samotný produkt, služba nebo myšlenka. Ale nemusí.

Kreativa pro vánoční crowdfounding na pomoc seniorům

V každém případě se daleko lépe propaguje produkt, služba nebo myšlenka, kterým rozumíte a věříte. A když v dané věci vidíte navíc i nějaký širší společenský smysl, člověka taková práce dokáže neskutečně bavit a naplňovat. A přesně to se stalo na konci roku 2021, když nás ke spolupráci na kampani pozvala organizace ŽIVOT 90.

Chytré tlačítko a crowdfunding

ŽIVOT 90 je pražská nezisková organizace, která se od svého vzniku krátce po sametové revoluci snaží změnit přístup společnosti ke stáří a stárnutí. Jejich cílem je, aby senioři zůstali co nejsamostatnější i v pokročilém věku, nerezignovali na společenský život a nevzdávali se vlastního rozhodování, úsudku a bydlení. A k tomu poslednímu slouží také služba tísňové péče, kvůli níž nás ŽIVOT 90 oslovil.

Chytré tlačítko pro pomoc seniorům

Tísňová péče ŽIVOT 90 zajišťuje jednoduchou možnost spojení v případě potřeby, nebo dokonce ohrožení. Senior může kdykoliv zmáčknout SOS tlačítko s čidlem pohybu a komunikačním zařízením a spojí se s operátory nonstop linky. Ti denně mluví se stovkou klientů a v případě ohrožení zdraví nebo života vyšlou výjezdní službu. Tato služba umožňuje seniorům žít samostatně až do velmi pokročilého věku s pocitem bezpečí, protože oni i jejich blízcí vědí, že pomoc v případě nouze je neustále nablízku. Je to služba, která doslova zachraňuje životy, a její smysl pro společnost se snad ani nedá odpovídajícím způsobem vyjádřit. Ovšem aby bylo možné tísňovou péči nabídnout i dalším klientům, potřeboval fundraisingový tým získat finance pro nákup příslušné technologie. A právě to bylo úkolem naší kampaně.

tlačítko pro pomoc seniorům

Tradiční vánoční motiv posunutý trochu dál

Práce pro ŽIVOT 90 se rychle stala srdcovou záležitostí naší pracovní skupiny ve složení creative director, 2 copywriteři a grafik. Každý z nás by takovou službu rád nabídl svému prarodiči a zadání bylo prosté: připravte kampaň, která by pomohla získat peníze na službu pro osamělé seniory.

Pečlivě jsme se seznámili s fungováním služby a vystoupily nám tři klíčové obsahy, které jsme potřebovali komunikovat: bezpečí, samota a Vánoce. Senior, který je SÁMdoma na Vánoce? No jasně… Malý Kevin neměl k dispozici tísňovou linku, ale naši blízcí ji díky sbírce mohou mít! Tak vznikl slogan Sám doma a v bezpečí. Slogan, který perfektně vystihl službu tísňové péče.

Microsite, Facebook, e-mailing a dotek svěží autenticity

S dobrým sloganem se tvoří samo. Připravili jsme koncept kampaně, ve které se propojily motivy z filmu Sám doma a motivy stáří. Do následné realizace se navíc zapojili přímo i někteří klienti ŽIVOTa 90, což výstupům vdechlo prvek nebývalé autenticity. Náš tým dodal grafiku a texty pro kampaňovou microsite, landing page na Darujme.cz, scénáře 3 rozhlasových reklam a texty s vizuály pro facebookovou inzerci.

Novou vánoční kampaň představila neziskovka i svým pravidelným dárcům prostřednictvím e-mailingové kampaně, která byla taky v naší režii. Celkem jsme nastylizovali 5 e-mailingů, kde se kampaň nebo zmínka o ní objevily.

Nejúspěšnější kampaň v dosavadní historii ŽIVOTa 90

Kreativa kampaně Sám doma a v bezpečí s výdělkem

Bylo to možná právě ono překvapivé propojení americké rodinné komedie s mnohem vážnějším tématem stáří, které kampani Sám doma a v bezpečí vyneslo největší úspěch v dosavadní historii neziskové organizace (k lednu 2022). Je to podle nás skvělý důkaz toho, že kampaně na neziskové projekty mohou opravdu fungovat. Zejména pokud se k nápadité myšlence přidá něco osobitého, autentického, lidského. Je krásné se na takových kampaních podílet.

 

Nejlepší copywriter

V redakci Nejlepšího copywritera se snažíme dělat obsah, který vám pomůže uspět v online světě. A taky vás aspoň jednou za čas trochu pobavit.