Přeskočit na obsah
Pavel Šenkapoun | 28. 05. 2024

300% nárůst organické návštěvnosti e-shopu Elny pomocí užitečného obsahu

Elny.cz je největší prodejce náhradních dílů pro elektrospotřebiče v Česku. Jde o rodinný e-shop dvou bratrů z Nymburka nesoucích příjmení (jak jinak) Nymburští, který si systematickou prací vybudoval dobré jméno u zákazníků i solidní pozice v organickém vyhledávání. Protože ale v genech Zdeňka a Honzy je touha po neustálém zlepšování se, s dosaženými výsledky se nespokojili a začali budovat tým dodavatelů, který by jim pomohl dostat se ještě dál. A shoda náhod tomu chtěla, že jsme se právě v této fázi ocitli v samém srdci jejich příběhu.

Elny.cz je největší e-shop s náhradními díly pro elektrospotřebiče v ČR. Stojí za ním myšlenka, že normální je porouchaný spotřebič nejprve zkusit opravit než hned kupovat nový. Ukazuje se, že s touto premisou cirkulární ekonomiky souzní stále více lidí, a i proto počet zákazníků Elny stále narůstá.
Za e-shopem Elny stojí myšlenka, že normální je pokusit se porouchaný spotřebič nejprve opravit než hned kupovat nový. Ukazuje se, že s touto premisou cirkulární ekonomiky souzní stále více lidí, a i proto se počet zákazníků Elny setrvale navyšuje.

Po 20 letech nastal čas na změnu

I když e-shop Elny během dvaceti let své existence stále rostl, neprošel až do roku 2021 žádnou výraznější modernizací. Frontend i backend webu tak působil už značně zastarale a taky u textového obsahu majitelé cítili, že by to chtělo trochu šlápnout na plyn„Prvním krokem bylo to, že jsem se začínal zajímat o důležitost kvalitního obsahu webových stránek a koupil si knížku To nejlepší z Nejlepšího copywritera. Pak jsem oslovil Pavla, domluvili jsme první společné aktivity a věci se daly do pohybu,“ popisuje Honza začátek naší spolupráce. 

Ruku k dílu přiložili copywriteři, grafik i SEO specialista

Po úvodních schůzkách dal Pavel dohromady obsahový plán, otextoval nejdůležitější stránky webu, zrevidoval nejčastější dotazy a odpovědi pro webového chatbota. A protože bylo práce až nad hlavu, do procesu se záhy zapojila taky Petra, která postupně vytvořila popisky pro více než 40 kategorií a 200 podkategorií.

To by ale pořád k výrazné změně v pozicích e-shopu, o který Honza se Zdeňkem usilovali, nestačilo. A tak se součástí dodavatelského týmu stal také vynikající SEO specialista Jiří Krejčík, který vypracoval obsáhlou analýzu klíčových slov, navrhl linkbuildingovou strategii a vzal si na starost průběžné SEO. Každý měsíc tak navrhuje témata blogových i externích článků nebo vytipovává stránky, jejichž meta popisky by zasloužily optimalizaci. Jirka tak de facto rozhoduje o tom, co bude tým Nejlepšího copywritera psát, a my se pak snažíme připravit obsah, který bude pro čtenáře co nejužitečnější a nejzajímavější. 

Takovýhle typ obsahu pro Elny tvoříme. Jak vyměnit filtr v digestoři. Co udělat, když pračka přestane ždímat. Jak bojovat proti zápachu z myčky. Nejsou to úplně poetická témata, ale pro spoustu lidí jsou informace v článcích mimořádně užitečné. A právě proto organická návštěvnost webu tak roste.
Takovýhle typ obsahu pro Elny tvoříme. Jak vyměnit filtr v digestoři. Co udělat, když pračka přestane ždímat. Jak bojovat proti zápachu z myčky. Nejsou to úplně poetická témata, ale pro spoustu lidí jsou informace v článcích mimořádně užitečné. A právě proto organická návštěvnost webu tak roste. Jo, a ten pán na fotce je Honza 🙂

Nárůst organické návštěvnosti i tržeb a snížení závislosti na placené inzerci

Po roce práce v tomto tandemu nám data ukázala, že jde o mimořádně účinný model. Zatímco organická návštěvnost v lednu 2023 činila 7 700 uživatelů, v prosinci už to bylo 18 000 a za leden 2024 dokonce 31 000, což představuje meziroční nárůst o 300 %. A projevilo se to i na tržbách, které meziročně vzrostly o 120 % a pohybují se v řádech desítek milionů Kč. To vše přitom při poklesu nákladů na placenou inzerci.

Postupně se nám daří vylepšovat organický obsah, vytvářet tím trvalou hodnotu a nebýt převážně závislí na placených reklamách. Podle mého názoru je investice do textového obsahu e-shopu po stránce textů, popisu kategorií a konkrétního zboží jednou z nejlepších investic,“ hodnotí spolupráci Honza.

Vize do budoucna? Zahraniční expanze, zlepšování uživatelského zážitku i posilování značky

Elny je náš srdcový projekt. Líbí se nám nejen způsob, jakým Honza a Zdeněk přemýšlejí o byznysu, ale s oběma bratry si sedíme i lidsky. A tak jsme rádi, že se rozsah naší práce postupně rozrůstá. Pokračujeme v psaní blogových a linkbuildingových článků nebo textaci konkrétních produktů, které u konkurenčních e-shopů zcela chybí. Dál jsme pro e-shop zrealizovali uživatelský výzkum, z něhož jsme načerpali poznatky pro úpravy UX webu i další práci se značkou. A aktuálně (polovina roku 2024) připravujeme brand a social media strategii a chystáme se odstartovat pravidelný e-mailing. 

Bratři Nymburští z Nymburka, zakladatelé e-shopu Elny osobně. Na první pohled jsou to sympaťáci a není divu, že se nám s nimi spolupracuje tak dobře.
Bratři Nymburští z Nymburka, zakladatelé e-shopu Elny osobně. Na první pohled jsou to sympaťáci a není divu, že se nám s nimi spolupracuje tak dobře.

Napilno ovšem bude mít i posádka Elny, která plánuje expanzi do zahraničí. Nově spuštěná slovenská mutace webu už hlásí zajímavé výsledky a v hledáčku se dál objevuje Maďarsko i další země střední Evropy. 

Ať už bratři Nymburští své podnikání přenesou do jakékoliv země, jedna věc zůstává neměnná. S Elny nás pojí nejen společná vášeň pro marketing a permanentní zlepšování se. Ale také přátelství. A to je nakonec na celé naší spolupráci to nejcennější.

Pavel Šenkapoun

V rámci korporace je Pavel přímým podřízeným Nejlepšího copywritera. Pokud se vám dodané texty líbí, může za to Nejlepší copywriter. Pokud ne, může za to Pavel a své výtky prosím adresujte výhradně jemu.