Naše digitální kampaň pomohla vyprodat B2B konferenci eBF 2023

Devatenáctý ročník konference eBF byl nejúspěšnější za celou její dosavadní historii. Už po dvou měsících naší kampaně bylo zřejmé, že vstupenky mizí nebývalou rychlostí, což pořadatele postavilo před nečekaný problém – kam všechny účastníky vměstnat? Přečtěte si, jak to organizátoři vyřešili a jak k úspěchu letošního ročníku přispěl tým Nejlepšího copywritera. Dozvíte se na příklad, že se naší kampani s náklady v nižších statisících Kč podařilo prodat vstupenky za několik milionů.

eBF je největší konference o digitalizaci firemního nákupu v Evropě. Navzdory striktně B2B zaměření jde to akci plnou sociálních, kulturních, a dokonce i sportovních zážitků.

Průběh marketingové kampaně pro největší evropskou konferenci o digitalizaci nákupu

Ostravská konference eBF je největší akce o digitalizaci nákupu v Evropě. Je výjimečná svou profesionální, ale přitom neformální i lehce hravou atmosférou. Během 3 dnů se návštěvníci nejen vzdělají, ale také uvolní a navážou nové kontakty – třeba během legendární Nákupní regaty či neformální stylingové soutěže Královna drdolů.

Některé drdolové kreace každoročně vzbuzují zasloužený zájem účastníků

Některé drdolové kreace každoročně vzbuzují zasloužený obdiv účastníků

Akci pořádá jeden z našich nejvěrnějších klientů – společnost PROEBIZ. V minulosti jsme už s marketingem konference eBF pomáhali, ale teprve na podzim roku 2022 během společného brainstormingu padlo rozhodnutí, že si v případě 19. ročníku vezmeme v Logosu na starost kompletní digitální kampaň se vším všudy. Stanovili jsme si KPI prodat skrze kampaň 50 až 100 vstupenek a rozšířit okruh návštěvníků. A pustili se do práce.

eBF vždy přináší řadu trendů, které hýbou oborem. Ročník 2023 se ne zcela překvapivě nesl ve znamení AI.

Jak jsme dosáhli rekordních prodejů už v druhém měsíci kampaně

Nejprve jsme zanalyzovali předchozí kampaně a hledali místa, která by se dala vylepšit. Následně jsme navrhli speciální landing page, která co nejpřesvědčivěji odkomunikovala hodnotu konference i těm, kteří o ní ještě nikdy neslyšeli. A na tuto stránku jsme pak od ledna do května vedli kampaně z Facebooku, Instagramu, LinkedInu a Google Ads. Z výše uvedených médií nám nejlépe zafungovala profesní síť LinkedIn, kde jsme mohli nejpřesněji zaměřit veškeré pozice spojené s nákupem. 

Po dvou měsících od spuštění kampaně začalo být zřejmé, že se nám atmosféru eBF podařilo v reklamách a na landing page předat úspěšně. Prodej vstupenek se pohyboval na dvojnásobných číslech oproti minulým ročníkům. A pořadatelé tak operativně museli začít řešit otázku, kam vměstnají účastníky navíc, bude-li tento trend pokračovat. Což se nakonec skutečně stalo, a bylo tak nutné přidat tři nové scény včetně bazénu nebo lodního kontejneru před hotelem Imperial, kde se konference každoročně koná.

„Za PROEBIZ byla kampaň ve spolupráci s LOGOS AGENCY  jednoznačný úspěch. I díky této kampani se na konferenci přihlásilo nejvíce řečníků a hlavně se podařilo prodat nejvíce vstupenek v devatenáctileté historii akce. O eBF se mluvilo o to víc a my měli co dělat, abychom rozšířili některé prostory. Ale nakonec se všichni pohodlně vešli. :-)“
Jiří Cudlín, pořadatel eBF

Jak vidíte, jedna stage byla skutečně na dně bazénu. Vypuštěného.

Celková bilance prodaných vstupenek se zastavila na čísle 666, což je 25% nárůst oproti předchozím ročníkům. Propagace měla i další efekt. Přihlásil se také rekordní počet přednášejících – celkem jich v Ostravě vystoupilo 110.

„eBF je zcela špičková, naprosto neuvěřitelně skvěle zorganizovaná odborná konference, která dokazuje, že i zdánlivě nudné B2B téma, jakým je procurement, lze uchopit hravě, kreativně, zábavně. Za Logos Agency jsme rádi, že se nám tuto festivalovou atmosféru podařilo promítnout také do komunikační kampaně a s náklady v řádu nízkých statisíců korun navýšit tržby za prodej vstupenek o několik milionů Kč.”
Pavel Šenkapoun, Logos Agency

Na akci jsme samozřejmě nesměli chybět – tak skvělá atmosféru, kterou dovedou zprostředkovat pořadatelé eBF, se jen tak nevidí. Přečtěte si, jak se nám tam líbilo, v článku Ohlédnutí za nákupní konferencí eBF 2023.

Máme radost, že jsme mohli přispět k úspěchu klienta, jehož profesionality i lidského přístupu si vážíme. A těšíme se na spolupráci při propagaci jubilejního 20. ročníku.

Chcete také pomoci s marketingem svého produktu, značky nebo akce? Rádi s vámi probereme, co by pro vás naše agentura Logos mohla udělat. Jsme specialisté na B2B obory a rádi se pouštíme do nových výzev. Mrkněte na naše reference, naše silné stránky a nebo nás rovnou kontaktujte. Bude nám ctí!