Začaly prázdniny a jeden by řekl, že nás čeká poctivá okurková sezóna. Zatím to tak ale nevypadá. V nejnovějším monitoringu se dočtete o spoustě zajímavých a přínosných věcí – jak je na tom Playtvak.cz, návod na analýzu vlivných účtů na Instagramu nebo jak vytvořit cílovou personu. A taky o tom, že Karel Gott byl nemocný a lid to znepokojilo méně než nová milenka Felixe Slováčka.
Multiscreening provozují 2 % lidí
Souběžné sledování televize a monitoru počítače (tabletu, mobilu) na mnoho lidí působí jako neslušnost a neúcta (nevím, jestli k TV programu či internetu). Přesto jde o zajímavou veličinu, kterou by rádi někteří měřili a sledovali statistický vývoj. Agentura Median se do toho pustila. V květnu naměřila průměr 1,7 %, během televizního prime time se číslo vyšplhalo až na 5,5 %.
Mediaguru.cz: Median: Souběžné sledování TV a internetu je 2 % (-mav-)
Alkohol v pracovní síti
Na první pohled to vypadá divně. Alkoholický nápoj Aperol spouští reklamní kampaň na LinkedInu, který se profiluje jako profesní a vysoce odborná síť. Jde o pokračování televizního spotu se sloganem „Naladí po práci“. Mezi námi, i na druhý pohled to vypadá odvážně. Už to v českých hospodách vidím. „Fando, dej nám tady čtyři Aperoly, máme hroznou žížu.“
Mediaguru.cz: Aperol experimentuje na LinkedInu (-stk-)
Foto: Marketingsales.tyden.cz
Milionový Playtvak.cz
Milion přehraných videí za deset dní existence oznamuje nový projekt mediálního domu Mafra s názvem Playtvak.cz. Ten zatím nabízí 23 pořadů a během léta by měly přibýt další. Jen pro zajímavost, kam by měl Playtvak mířit, Stream měl za květen bezmála 24 milionů přehrání.
Mediaguru.cz: Playtvak.cz dosáhl po deseti dnech na milion přehrání (-mav-)
Jägermeister na náplavce a Periscope
Na konci června si Jägermeister poprvé vyzkoušel službu Periscope. Z pražské náplavky odvysílal sedm přenosů z koncertu BiggBoss & OYC, které zhlédlo 330 lidí. Počet srdíček (ekvivalent facebookových lajků) dosáhl na 2 334. Přemýšlím, jestli není Jägermeister pro pražskou náplavku příliš mainstream.
Mediaguru.cz: Jägermeister: První přenos přes Periscope se povedl (-kch-)
Aplikace Tapio se chce uživit z reklamy
Nová mobilní zpravodajská aplikace Tapio 1. července spustila ostrý provoz. Nabízí výběr zpravodajských článků, které si uživatel filtruje podle svých zájmů. Výpis článků se objevuje už na zamykací obrazovce telefonu (tabletu), a to je podle tvůrců aplikace prostor pro reklamní sdělení. Prodej reklamy by měl být pro Tapio hlavním zdrojem příjmů.
Mediaguru.cz: Malíř, Koliba a Řehák startují aplikaci Tapio (-mav-)
10 vteřin rozhoduje
Facebook zavádí nová pravidla placení za videoreklamu. Dosud se platilo za to, že se video objevilo ve feedu, nově bude potřeba minimálně desetivteřinového zhlédnutí. Takže zapomeňte na dlouhá panoramata a velké celky, které vás mají dostat do nálady, 10 vteřin musí říct vše.
Mediaguru.cz: Facebook mění pravidla pro placení za videoreklamu (-jav-)
Jak poznat a vytvořit personu?
Nejnovější podcast webu Včeliště.cz se zaměřuje na cílové persony. Proč je dobré je znát? Jak si je vytvořit? Na co se zaměřit?
Včeliště.cz: Jak vznikají persony a jak poznáte, že jsou dobře/špatně vytvořené? (Josef Řezníček a Dan Gottwald)
Automatizace e-mail marketingu
E-mail marketing je stále oblíbeným a účinným nástrojem obchodování. Samozřejmě jej musíte využívat rozumně a chytře. A navíc může díky autoresponderům být plně automatický. Více vám prozradí Michaela Kurtaničová.
Včeliště.cz: Autorespondery a jejich využití v e-mail marketingu (Michaela Kurtaničová)
Komu se vyplatí zápis do katalogu firem
Zápis v katalogu firem patří k nejsnazším formám propagace živnosti na internetu. Komu se vyplatí nejvíce? Vedou masáže, hodinoví manželé, instalatéři nebo kosmetické salóny. Jak tak na to koukám, mám dojem, že obdobně by dopadl katalog v porno průmyslu.
Podnikatel.cz: Masér, kadeřnice i hodinový manžel. Ti všichni dostanou práci přes web (Zdeněk Vesecký)
Foto: Magazin.aktualne.cz
Databázi kontaktů nekupujte
Nákup desetitisícové databáze e-mailových kontaktů bývá častou chybou firem při e-mail marketingu. Tyto kontakty prostě nezafungují. Jak na klientské databáze vám poradí článek Ondřeje Valuštíka.
Podnikatel.cz: Jak získat databázi kontaktů na e-mailing? 3 věci, které nikdy nedělejte (Ondřej Valuštík)
Božský Karel i Strážnice
Kdo je, sakra, Lucie Gelemová? Podle všeho je to žena, která Dádě odloudila Felixe. Díky tomuto odvážnému činu se stala naprostým skokanem ve vyhledávání na Seznamu v předminulém týdnu. Kromě ní se do Top 5 dostal i Kája Gott (toho zná každý, protože zpíval v Las Vegas a německé televizi) a překvapivě také letošní Strážnické slavnosti.
Tyinternety.cz: Milenka Felixe Slováčka, nová telka a další celebrity: Co tentokrát lidi na internetu zajímalo? (Iva Brejlová)
Foto: Artikl.org
Analýza vlivných účtů na Instagramu
Pokud se na Instagramu nechcete jen bavit, ale rádi byste z něj vytěžili i něco hodnotného, měli byste si pořádně nastudovat článek Jana Páva. Ten představuje návod, jak si udělat analýzu vlivných uživatelů. Ta vám může být velmi užitečná.
Tyinternety.cz: Analýza vlivných účtů na Instagramu: Zjistěte konečně, kdo ovlivňuje vaši značku (Jan Páv)
Facebookové reklamy vytvořené strojem
Hootsuite spustil nástroj Hootsuite Ads, který slibuje, že za vás vytvoří dokonalou facebookovou reklamu. Stačí zadat cíl a útratu, o zbytek se postará aplikace. David Lörincz si to vyzkoušel. Jak to dopadlo?
Davidlorincz.cz: Hootsuite Ads – a reklamy se udělají samy (David Lörincz)
Facebook nabídne podíl
Možnost zajímavého kapesného od podzimu nabídne Facebook. O kus reklamního koláče se podělí s tvůrci videí (zatím jen vybranými hvězdami). Podobně jako YouTube nabídne 55 % z příjmu reklamy jeho autorům. Připravte se na záplavu facebookerů.
Marketingjournal.cz: Facebook útočí na základy Youtube. Nabídne tvůrcům videí podíl na příjmech z reklamy (Petr Michl)
Buy it, Pin it,…
Pinterest představuje nové tlačítko „Buy it“, které uživatele bude lákat k nákupu vyobrazeného produktu. Tzv. Buyable Pins byly spuštěny v USA pro uživatele iPhonů a iPodů. Brzy se však rozšíří po celém světě. Obchodníci by měli být připraveni.
Marketingjournal.cz: Pinterest uvádí Buyable Pins (Petr Michl)
Lepší analýzy videí na Facebooku
Facebook zase vylepšil jeden ze svých nástrojů. Tentokrát si na své přijdou všichni, co analyzují a hodnotí dopad videí. Novinkou je například možnost vidět, kolik vteřin uživatelé z videa opravdu viděli.
Marketingjournal.cz: Facebook zpřehledňuje analytické nástroje u videí (Dan Škvařil)
Možná se tak narodila, možná je to Instagram
Filtry na Instagramu udělají z nového staré, ze starého ještě starší a z prdu umění. Spousta značek na něm vedlo spoustu reklamních kampaní. Trochu jinak na to jdou jedny světoznámé šminky, které rozjely kampaň Maybelline Real Life Filters. Jde o to, že různé make-upy mají jméno podle filtrů z Instagramu. Já osobně si každé ráno připadám jako černobílá Foma čtyřstovka, ale s tím asi moc kšeftů nenadělám.
Marketingjournal.cz: Instagram inspiruje fyzické produkty. Nová řada Maybelline Real Life Filters je pojmenovaná po foto filtrech (Petr Michl)
https://www.youtube.com/watch?v=dcKFFf_g0Zk&list=PL2lDn5OuN_hFrbjH8Ttn-0mk7OX74Lb_t
Hony na soutěže
Rozhodnete se uspořádat pěknou facebookovou soutěž, s níž chcete potěšit své fanoušky a taky získat nějaké ty body pro dobrou image značky. Jenže vám na ni uspořádají nálet divné existence. Ty jsou známé pod pojmem „facebooková mafie“. O co přesně jde? Článek Jiřího Rosteckého vám odpoví.
Mladypodnikatel.cz: Facebook mafie: Žádné samopaly, ale spousta lajků a sdílení (Jiří Rostecký)