Co Šinky vyčmuchal na internetech – Karel Šíp, zmrzlina na Pericsope i youtubeři

Průniky, nejlepší infografiky měsíce nebo věčné problémy s gramatikou – to je jen pár témat z našeho aktuálního monitoringu. Přesně dvacet článků z minulého týdne mě zaujalo a tak vám je shrnuji na úhlednou hromádku.

Ach, ta gramatika

Otto Bohuš se ve svém nejnovějším textu opět vrací ke gramatickým chybám. Čtenářům nabízí už třetí desítku nejčastějších prohřešků proti mateřskému jazyku. Mimochodem, na nejpozoruhodnější chyby (samozřejmě z pohledu gramatického supernácka) si posvítil i náš Pavel.
Ottocopy.cz: 10 chyb, které děláte pořád… (Otto Bohuš)

Přes čtvrt milionu návštěv Sazka světa

Loni v květnu Sazka spustila web Sazka svět, který má pomoci vybudovat dobrou pověst pro tuto značku. Portál slouží jako zdroj informací pro online sázení a také exkluzivní obsah registrovaným uživatelům. Ti se také podílejí na tvorbě obsahu. Za rok si cestu na tento web našlo 260 tisíc uživatelů.
Mediaguru.cz: Sazka svět oslovil za rok 260 tisíc uživatelů (-kch-)

Google Play Music má bezplatnou verzi

Američtí uživatelé Google Play Music si nově mohou vyzkoušet bezplatnou verzi této streamovací služby. Za plnou verzi musí uživatel platit 10 dolarů ročně po dobu minimálně dvou let (Jak mi to připomíná staré časy mobilních operátorů.). Bezplatná verze má menší nabídku a reklamy. Apple, největší konkurent Googlu, svůj hudební stream spouští na konci června.
Mediaguru.cz: Google spustil bezplatnou verzi hudebního streamingu (ČTK)
Foto: Abduzeedo.com

music

Youtuber Král létá, hraje a natáčí

Jirka Král je jedním z nejúspěšnějších českých youtuberů. Natáčením videí pro YouTube se živí a podle vlastních slov vydělává víc než na předchozí pozici u společnosti Skype. Měsíčně natočí asi 30 videí a z toho mají ukryté reklamní sdělení (product placement) asi dvě. Na jednom například létal letadlem a pil Red Bull. Nic pro mě, já z té limonády dostávám infarkt a to video by nikoho nezajímalo.
Mediaguru.cz: Jirka Král: Reklamní video mi musí dávat smysl (-kch-)

Nejzajímavější infografiky letošního června

5 nejpozoruhodnějších červnových infografik nabízí portál Včeliště.cz. Jak poznat hodného šéfa, jak kryje cestovní pojištění teroristické útoky nebo jak pracovat z kavárny – to vše zjistíte pomocí přívětivého grafického zpracování.
Včeliště.cz: 5 nejzajímavějších červnových infografik (Zdeňka Staňková)

Vážení všeho a všech

Martin Groman si ve svém článku všímá přílišné frekvence oslovení „Vážený…“. Podle něj toto oslovení patří k virům „tosetakvždyckypsalo“ a dnes může velký rozruch vyvolat prosté oslovení „Dobrý den“. Nutno podotknout, že Gromanův názor nesdílí u Nejlepšího copywritera zdaleka všichni. To zase budou dlouhé debaty…
Firemnimedia.cz: Zamořeno váženými pány (Martin Groman)

Uživatelsky přívětivý marketing

Pro mnoho podnikatelů jsou písmena UX divnou zkratkou, pod níž si neumí nic představit. „User experience“ je přitom jednou ze základních složek úspěšného online marketingu. Každý přece chce, aby se návštěvník jeho eshopu cítil jako doma v obýváčku s měkkými bačkůrkami na nohách. Jak to tedy s uživatelskou přívětivostí je, pomůže osvětlit článek Alexandera Visnyaie.
Effectix.com: UX jako součást úspěšného online marketingu? (Alexander Visnyai)
Foto: R4bb1t.com

ux-design-theory-vs-reality

Facebook pomůže s budováním osobní značky

Zajímavou novinku představil Facebook. Nově teď můžete ke svým příspěvkům (např. blogům) přidávat autorský podpis. Jakékoliv další sdílení bude tento podpis obsahovat. Zdarma tak můžete budovat svou osobní značku, stačí přidat jeden řádek do kódu webových stránek. A tak den počkat, než se to spáruje. V Nejlepším copywriterovi jsme si to už nastavili – k propagaci osobního brandu našeho váženého pana zaměstnavatele Nejlepšího Copywritera.
Clipsan.com: Facebook Author Tag přidává autorský podpis, který bloggerům přivede nové návštěvníky a fanoušky (Václav Krajňák)

Ústí nad Labem Mekkou všech grafiků

Asi jste už chytli kauzu s logem Strategie rozvoje města Ústí nad Labem 2015 – 2020. Výsledek je opravdu ošklivý, ale mezi námi, co jste čekali za tak mizerný peníz, že? Vilém Rubeš si ve svém pravidelném sloupku všímá „buranizace“, která prostoupila zadavatele i autora.
Bigvilik`s Brand Building Blog: MSM 101: Po logu jejich poznáte je (Vilém Rubeš)

usti_thumb

Megatěšing na festival Utubering

Do tohoto víkendu jsem si myslel, že stále patřím k mladé generaci (vím, jsem naivní blb). Nyní přichází kruté střízlivění. Na festivalu Utubering vystupovaly hvězdy českého a slovenského YouTube a já nikoho neznám a nikoho jsem před tím neviděl. O co vlastně šlo, si můžete přečíst v reportáži Petera Brejšáka.
Tyinternety.cz: Jak se baví generace Z? Takhle: První Utubering přilákal tisíce lidí. Vystát frontu na selfie bylo i na hodiny (Peter Brejšák)

Karel Šíp jako nejvlivnější člověk pro vyhledávač Seznam

Pět nejvyhledávanějších výrazů na Seznamu z předminulého týdne (omluvte časový posun mezi publikováním originálního a tohoto článku) nabízí Iva Brejlová. Překvapivé pro mě mimo jiné bylo, že Všechnopárty Karla Šípa má na výsledky naprosto zásadní vliv. A taky když některá ukáže prsa.
Tyinternety.cz: Češi jako televizní maniaci: Na webu vyhledávali hlavně výsledky z gaučového vysedávání. A že byly (Iva Brejlová)

Reklama dorazila na Periscope

Streamovací služba Periscope je hitem současného mobilního světa. Nabízí vidění světa „vašima očima“, respektive vašim smartphonem. Toho pro letní kampaň zmrzliny Drumstick využila firma Nestlé. Šlo o první reklamní kampaň na této síti.
Tyinternety.cz: Zmrzlina živě: Periscope poprvé ve službách reklamy (Eliška Kubešová)

Jaké jsou možnosti Adwords skriptů?

Velice užitečnou analýzu zpracoval tým autorů pod vedením Markéty Kabátové. Ona, Olena Romanová, Jan Zdarsa, Petr Bureš a Karel Rujz vytvořili obsáhlý text plný příkladů, který vám pomůže lépe poznat možnosti Adwords skriptů.
Tyinternety.cz: Příručka marketéra: Možnosti Adwords skriptů (Markéta Kabátová)

Nesčítejte, pracujte s průnikem

Lepší cílení kampaní na Facebooku, to je hlavní poselství článku Davida Lörincze. Jak toho dosáhnout? Díky zaměření na průnik zájmů facebookových uživatelů. David ukazuje příklady, jak to funguje a nabízí také nástroje placené i ty zdarma.
Davidlorincz.cz: Jak cílit kampaně pomocí průniku zájmů na Facebooku? (David Lörincz)
Obrázek: Davidlorincz.cz

prunik_zajmu_facebook

Investice do marketingu v B2B se vyplácí

Donedávna byl marketing v B2B firmách téměř exotický pojem. Jeho role však roste a data ukazují, že se investice do marketingu v této oblasti vyplácí. Vyplývá to z nedávného šetření společnosti B-inside, která se tomuto tématu dlouhodobě věnuje.
Marketingjournal.cz: Výzkum: Jak vypadají marketingové aktivity českých B2B firem v číslech (Dan Škvařil)

8 tipů, jak dostat vaše YouTube video na vrchol vyhledávání

Víte, že YouTube je druhým největším vyhledávačem na světě? Přestože jeho roli u nás zatím dost firem podceňuje, jeho síla je neoddiskutovatelná. Článek Petra Passingera nabízí 8 SEO tipů, které dostanou vaše video na vrchol vyhledávání na YouTube.
Marketingjournal.cz: Jak dostat YouTube video na vrchol vyhledávání (Petr Passinger)

Facebook zlepšil nástroje na vytváření reklamy

Snadnější editace, optimalizace a měření dopadu kampaní nabízí vylepšené nástroje na Facebooku určené k vytváření reklam. Přehled všech změn naleznete v článku Dana Škvařila.
Marketingjournal.cz: Facebook vylepšuje nástroje pro vytváření reklamy (Dan Škvařil)

Zjistěte, jak být lepší než konkurence

Ve světě internetového byznysu je pořádná mačkanice. Není jednoduché začít a prorazit. Pár rad do začátku najdete v článku Jiřího Rosteckého. A nezapomeňte, že váš originální nápad během vašeho váhavého přešlapování mohl dostat někdo dravější.
Mladýpodnikatel.cz: Jak porazit konkurenci? (Jiří Rostecký)

Jak získávat partnery pro váš affiliate program?

Pro některé je affiliate program ideálem, snem, za kterým chce se svým podnikáním jít. Přijde mu, že za téměř nulovou námahu získá hrozně moc. Ovšem získat plánovaný počet objednávek je docela fuška. Podívejte se na příklady, jak jiní získávají partnery do svých affiliate programů.
Mladýpodnikatel.cz: Jak získávat a motivovat partnery v affiliate programu? (Jiří Rostecký)

Jste na volné noze? Odlište se od konkurence

To se snadno řekne, ale jak toho dosáhnout? Mám na Twitter postovat fotky ze sprchy? Na Facebooku řešit neřešitelná témata? Mám na Periscope ukazovat, jak čučím do počítače a kreslím loga? Jiří Rostecký se zeptal známých freelancerů (Jan Řezáč, Daniel Garmot, Pavel Ungr) a ti mu prozradili něco ze svého kouzla.
Mladýpodnikatel.cz: Jak se jako freelancer odlišit? (Jiří Rostecký)