Přeskočit na obsah
Pavel Šenkapoun | 22. 08. 2025

Známe nejlepší copywriterský nástroj pro češtinu. Výsledky vás možná překvapí!

Na jaře jsme pod hlavičkou Nejlepšího copywritera zorganizovali slepý test textařských schopností generativních AI nástrojů. Vybrali jsme 5 nejrozšířenějších a zajímalo nás, který z nich píše nejlíp česky. Do experimentu se zapojilo na dvě desítky copywriterů a marketérů, kteří hodnotili srozumitelnost, stylistiku i pravopis vygenerovaných textů. A teď tu máme výsledky. Musím říct, že minimálně vítěz celého klání mě docela překvapil. Projděte si jednotlivé příčky výsledkové listiny včetně odborného coypwriterského komentáře. A můžete nám třeba napsat, zda to vidíte stejně nebo úplně jinak.

Takhle si bednu v soutěži AI nástrojů představuje Chat GPT. Myslím, že grafici se o práci ještě nějakou dobu bát nemusí :)
Takhle si bednu v soutěži AI nástrojů představuje Chat GPT. Myslím, že grafici se o práci ještě nějakou dobu bát nemusí…

Text promptu

Ihned po zveřejnění experimentu nám přicházely dotazy, zda bychom mohli odkrýt zadání, podle kterého generované popisky vznikaly. Jelikož nás zajímal první dojem z textů, tak jsem nechtěl hodnotitelům motat hlavu ještě zkoumáním promptu a vyzýval je k trpělivosti. Teď už ale jeho zveřejnění nic nebrání. Prompt vypadal následovně:

„Napiš popisek v neutrálním stylu k facebookové události zvoucí na koncert L. P. Ševelpuny, ve kterém budou tyto informace:

– vystoupení v rámci festivalu Žižkovské mezidvorky

– místo konání: restaurace Mon Ami, Roháčova 20, Praha 3 – zahrádka restaurace ve vnitrobloku

– čas konání: sobota 17. 5. 2025 v 13:00

– koncert lze spojit s obědem a užít si speciality západního Balkánu a Středomoří

– příležitost setkat se s fanoušky nezávislé kultury

– akce potrvá až do večera a vyvrcholí koncertem Phila Shoenfelta v 21:00

– vstup je zdarma”

Šlo o to, že jsem v té době zrovna chystal event pro své písničkářské alter ego Leo Panka Ševelpunu a napadlo mě, že bych mohl zabít dvě mouchy jednou ranou – usnadnit si práci s tvorbou popisku události, a zároveň vyzkoušet, který z AI generátorů v tom bude nejlepší. Přitom jsem věděl, že do výsledného textu budu určitě ještě zasahovat. Proto jsem v promptu výslovně uvedl, aby to bylo v neutrálním stylu a já s tím měl posléze co nejmíň přepisování.

Leo Pank Ševelpuna v Mon Ami v rámci Mezidvorků 2025Leo Pank Ševelpuna v Mon Ami v rámci Mezidvorků 2025
Leo Pank Ševelpuna v Mon Ami v rámci Mezidvorků 2025.

Pozornému čtenáři jistě neunikne, že text promptu není zrovna nejkratší. To, co je v něm obsažené, jsou vlastně „prodejní argumenty”, které mi měly pomoci na koncert dostat lidi. A dát je dohromady bylo na celé operaci to nejnáročnější. Což ostatně zná každý copywriter. Samotné psaní představuje už jen závěrečnou fázi zdlouhavého procesu, které předchází mravenčí sběr informací a často bolestné rozhodování, které z nich v textu použít a které obětovat. V tomto případě jsem to měl jednodušší, protože dobře znám daný event i svoji cílovku, takže jsem víceméně dopředu věděl, co by mohlo fungovat. Ale hodit to všechno „na papír” samozřejmě nějaký čas a úsilí vyžadovalo.

Výslední prompt (ve starém dobrém marketingovém žargonu bychom řekli „brief”) jsme pak vzali a vložili do pěti generativních nástrojů. Vypadly z nich následující výstupy, které se pokusím okomentovat a vysvětlit, proč v hodnocení dopadly tak, jak dopadly. Co na nich hodnotitelům nejspíš vadilo, a co se jim naopak pravděpodobně líbilo. Ale taky, co poněkud nedbale přehlédli. Problematická místa označuju červeně a mé postřehy k nim pak najdete hned pod příslušným textem.

Poslední příčka (41 bodů): Gemini 

Vygenerovaný text

Název události: Koncert L. P. Ševelpuny | Žižkovské mezidvorky

Popisek:

Srdečně vás zveme na koncert L. P. Ševelpuny, který proběhne jako součást festivalu Žižkovské mezidvorky.

Datum a čas: Sobota 17. května 2025, 13:00

Místo konání: Zahrádka restaurace Mon Ami (ve vnitrobloku), Roháčova 20, Praha 3 – Žižkov

Vystoupení se koná v příjemném prostředí zahrádky restaurace Mon Ami. Návštěvu koncertu lze spojit s obědem či posezením u specialit západního Balkánu a středomořské kuchyně, které restaurace nabízí.

Akce poskytuje prostor pro setkání příznivců nezávislé kultury. Program v rámci festivalu Žižkovské mezidvorky na tomto místě bude pokračovat až do večera a vyvrcholí ve 21:00 koncertem Phila Shoenfelta.

Vstup na koncert je zdarma.

Odborný copywriterský komentář

Když někdo srovnává Gemini s jeho největším rivalem Chatem GPT, zpravidla z toho LLM od Googlu nevychází dobře. Nedávno jsem slyšel, že Gemini je nepřekonatelné ve vymýšlení příběhů, ale jinak chválu na něj slýchám ponejvíce jen z komunikačních kanálů vyhledávacího giganta. A i moje osobní zkušenosti s různými aplikacemi založenými na Blížencích zatím byly vždy spíš rozpačité.

Z této perspektivy tedy nejhorší výsledek v našem slepém copywriterském testu vlastně není překvapivý.

Kdybych měl výstup googlovské AI charakterizovat jedním slovem, působí těžkopádně až neobratně. Tento výsledný dojem vzniká jako souhra těchto problematických momentů:

  • srdečně

Je hezké, že když už někoho zveme, děláme to srdečně. Ale nestálo snad v promptu, že styl má být neutrální? Většina textu se této neutrality drží, takže její porušení citově zabarveným slovem hned na začátku vyvolává pocit stylové roztříštěnosti. A co je snad ještě horší, že to pak celé působí těžko uvěřitelně a neuatenticky. A to je velká chyba.

  • (ve vnitrobloku)

Že je zahrádka ve vnitrobloku představuje zdánlivě podružný detail, který ale má hned několikerý smysl. Už samy o sobě mají takovéhle detaily schopnost dodat sdělení určitý kolorit a živost. Navíc vnitroblok je vlastně jen jiné pojmenování pro „dvorek”, takže to hezky ladí s konceptem festivalu Žižkovské mezidvorky. A má to i praktický aspekt: vnitroblok v horku skýtá chladivý stín, během průtrže mračen zase úkryt před živly (všechny tyhle situace jsem během svých vystoupení opravdu zažil). Čili podprahově tuhle informací o vnitrobloku odbourávám všechny námitky, které by potenciální posluchači mohli proti návštěvě koncertu vznášet.

Takhle vypadá dvorek Mon Ami.
Takhle vypadá dvorek Mon Ami.

Na druhou stranu jsem tušil, že bez právě podaného kontextu si AI s touto informací asi úplně nebude vědět rady. A byl jsem zvědavý, jak se s tím jednotlivé nástroje poperou. Řešení, které zvolilo Gemini, patří k těm méně povedným. Závorka působí tak nějak navíc, neústrojně a neobratně.

  • v příjemném prostředí zahrádky restaurace Mon Ami
  • návštěvu koncertu lze spojit s obědem či posezením
  • které restaurace nabízí

Společným jmenovatelem těchto tří formulací je jejich redundance neboli nadbytečnost. Proč znovu opakovat, že se vystoupení koná na zahrádce Mon Ami, když přesně totéž říkám o řádek výše? Proč výzvu k ochutnání balkánských specialit připojovat doušku, že je „restaurace nabízí”? Kdyby je nenabízela, tak bychom je asi nemohli ochutnat, ne? Gemini zde jde proti jedné z nejdůležitějších zásad copywritingu: zákonu relevance a stručnosti. Okrádá se tím o schopnost udržet si pozornost čtenáře, nehledě na to, že to opět působí toporně.

  • akce poskytuje prostor pro setkání příznivců nezávislé kultury

Tahle věta zní jak z týdeníku československé normalizační televize, co si tak matně vzpomínám. Jestli si jazykovědci najatí managementem Googlu, aby ladili jejich LLM model, představují neutrální styl takhle, tak by možná měli vrátit diplomy. Lingvisti i manažeři.

  • program v rámci festivalu Žižkovské mezidvorky na tomto místě bude pokračovat až do večera 

Tohle opět zní poněkud prkenně a hlavně zbytečně zdlouhavě,  přičemž korunu tomu nasazuje specifikace „na tomto místě”. Jakože jinde to zapíchnou už ve tři?

Bramborová medaile (41.5 bodů): Perplexity

Vygenerovaný text

Koncert L. P. Ševelpuny na Žižkovských mezidvorkách
Srdečně zveme na vystoupení L. P. Ševelpuny v rámci multižánrového festivalu Žižkovské mezidvorky! Akce se koná 17. května 2025 od 13:00 na zahrádce restaurace Mon Ami (Roháčova 20, Praha 3) ve vnitrobloku.

Program:

  • 13:00 – Koncert L. P. Ševelpuny
  • Celodenní program – posezení s možností oběda (speciality západního Balkánu a Středomoří)
  • Večerní vyvrcholení – koncert Phila Shoenfelta v 21:00

Přijďte si užít nezávislou kulturu, setkat se s fanoušky podobného zaměření a zažít jedinečnou atmosféru festivalu, který otevírá skrytá zákoutí Žižkova. Vstup na akci je zdarma.

Těšíme se na vás v zeleném útočišti Mon Ami i během doprovodného programu až do večera!

Dlužno dodat, že Ševelpuna na Mezidvorkách 2025 vystoupil hned dvakrát – po Mon Ami ještě se svou poezií v baru Cíl.
Dlužno dodat, že Ševelpuna na Mezidvorkách 2025 vystoupil hned dvakrát – po Mon Ami ještě se svou poezií v baru Cíl.

Odborný copywriterský komentář

Perplexity je nástroj, který kombinuje schopnosti jazykového modelu s vyhledáváním v reálném čase – něco mezi chatbotem a chytrým rešeršistou. Často se používá jako pomocník při vyhledávání informací, protože své odpovědi podkládá odkazy na zdroje. Od jeho textových výstupů tedy nelze očekávat zázraky, což ostatně potvrzuje i čtvrté místo v našem experimentu. Jako problematické v jeho kreaci vnímám zejména tyto formulace:

  • na Žižkovských mezidvorkách

Generativní nástroje už dnes zvládají češtinu zpravidla bez větších problémů. Proto použití nesprávného lokálu plurálu slova „(mezi)dvorek” představuje docela překvapivou, ničím nevynucenou chybu. Alespoň Příručka u hesla „dvorek” uvádí pro šestý pád množného čísla pouze tvar „dvorcích”. Možná tím Perplexity chtělo přiblížit text lidem, ale mě to teda spíš tahá za uši.

  • srdečně zveme + vykřičník

Stejně jako u Gemini také zde jde „srdečnost“ proti požadavku na neutralitu stylu. A samozřejmě ještě víc se od něj odchyluje vykřičník na konci celé věty. Jak ví každý středně zkušený copywriter, s vykřičníky v textech se snažíme šetřit tak nějak obecně. V bezpříznakovém textu ale působí vyloženě jako pěst na oko.

  • celý odstavec „Program”

Myšlenka dobrá, zpracování ovšem vyznívá neobyčejně trapně. Ano, je samozřejmě super předkládat čtenářům obsah strukturovaně, aby se v něm lépe orientovali. Ovšem ve chvíli, kdy z celého line-upu znáte pouhé dva interprety, je nesmysl hrát si na to, že uživatelům servírujete kompletní celodenní program. Na tomto příkladu se dobře odhaluje největší slabina generativních nástrojů: totiž neschopnost kriticky vyhodnocovat informace a navrhovat v jimi vytyčených mantinelech adekvátní textové řešení.

  • zažít jedinečnou atmosféru festivalu, který otevírá skrytá zákoutí Žižkova

Tohle je klasický generický „krasožvást”, jak jsme na něj u AI zvyklí. „Zažít jedinečnou atmosféru… (doplň libovolné cokoliv)” patří k nejprovařenějším marketingovým klišé, a tak se nelze divit, že se v návrhu Perplexity objevuje. A za jiných okolností by mi to ani tak nevadilo, kdybych ovšem v promptu nepožadoval stylovou neutralitu. A tohle už je pochopitelně citově dost zabarvené. „Skrytá zákoutí Žižkova” se mi pak naopak líbí moc, ale v promptu bylo jasně uvedeno, jaké informace chci v pozvánce mít, a tahle mezi nimi nebyla. K základním ctnostem copywritera patří, že si nevymýšlí nic, co není v podkladech. Totéž očekávám i od svého AI pomocníka.

  • těšíme se na vás v zeleném útočišti Mon Ami i během doprovodného programu až do večera!

„Zelené útočiště Mon Ami” se mi zcela upřímně líbí. Ale zase, je to příliš metaforické a nenachází to žádnou oporu v podkladech. Zahrádky restaurací často nemají se zelení nic společného. A i kdyby Perplexity z dostupných zdrojů zjistila, že vnitroblok, v němž sídlí Mon Ami, je skutečně porostlý psím vínem a v létě překypuje sytě zelenou barvou, uvést to v textu v rozporu se zadáním je prostě chyba. Technicky vzato pak je ta věta tak natahovaná a šroubovaná, že zejména na svém konci působí až komicky.

Bronz (47.5 bodů): Claude

Vygenerovaný text

  1. P. Ševelpuna na festivalu Žižkovské mezidvorky

Zveme vás na koncert L. P. Ševelpuny v rámci festivalu Žižkovské mezidvorky, který se uskuteční v sobotu 17. května 2025 od 13:00 hodin.

Místo konání: zahrádka restaurace Mon Ami ve vnitrobloku, Roháčova 20, Praha 3

Koncert můžete spojit s obědem a vychutnat si speciality západního Balkánu a Středomoří, které restaurace nabízí. Bude to skvělá příležitost setkat se s dalšími fanoušky nezávislé kultury.

Akce potrvá až do večera a vyvrcholí koncertem Phila Shoenfelta ve 21:00.

Vstup je zdarma.

Odborný copywriterský komentář

Nikdy jsem nechápal, proč se Claude mezi českými copywritery a firmami těší takové oblibě. Texty, které z něj padají, mi vždycky přišly slabší než u konkurenčních nástrojů. Přesto mám hned několik klientů, kteří ho využívají, takže na něm asi něco být musí. Proto jsem byl opravdu hodně zvědavý, jak dopadne v našem slepém testu.

Skóre 47,5 bodu a třetí místo z pěti odpovídají průměrnému výsledku. Už to samo o sobě trochu otřáslo mým předsudkem vůči chytrému udělátku od Anthropicu. Předpokládal jsem, že skončí poslední. Po přečtení vygenerovaného textu mi ale nezbylo než svůj postoj přehodnotit. 

Vygenerovaný text se mi totiž v podstatě líbil nejvíc. Zaprvé nejlépe ze všech splnil zadání – čistým věcným stylem sdělil přesně ty informace, které jsem uvedl v promptu. Nic si nepřibájil, nic si nevymýšlel, zdržel se otravných klišé a všechno zformuloval jasně jako facka. A zadruhé projevil z mého pohledu pozoruhodný cit pro práci s délkou vět, kterou pěkně varioval a vytvořil tak příjemný rytmický dojem. Jako problematické vnímám jen 2 věci:

  • které restaurace nabízí

Stejně jako Gemini ani Claude neodolal potřebě zmínit něco, co se rozumí samo sebou, a zbytečně tak natáhnout text.

Když už jsme u toho, Mon Ami nabízí třeba tohle – sarmu.
Když už jsme u toho, Mon Ami nabízí třeba tohle – sarmu.
  • bude to skvělá příležitost setkat se s dalšími fanoušky nezávislé kultury

Sice to z velké části vychází z informace obsažené v promptu, ale takto zformulováno to zní strojeně a trochu až budovatelsky. Ale uznávám, že pokud bych chtěl, aby ze stroje vypadlo něco inteligentnějšího, musel bych svou představu zformulovat lépe. Krásná ukázka jevu zvaného shit in – shit out. Na druhou stranu to ale dobře ilustruje klasický svízel s generativními nástroji. Pokud je nějaký textařský záměr příliš složitý na precizní zformulování, zpravidla se vám vyplatí si danou věc napsat rovnou sám.

Stříbro (53.5 bodů): GPT-4o mini

Vygenerovaný text

🎶 Koncert L. P. Ševelpuny v rámci festivalu Žižkovské mezidvorky 🎶

Přijďte si užít jedinečný koncert L. P. Ševelpuny v sobotu 17. května 2025 od 13:00 na zahrádce restaurace Mon Ami (Roháčova 20, Praha 3 – ve vnitrobloku). Tento hudební zážitek můžete spojit s obědem a ochutnat speciality západního Balkánu a Středomoří.

Koncert je skvělou příležitostí k setkání s fanoušky nezávislé kultury a prožít odpoledne plné hudby a dobré atmosféry. Akce bude trvat až do večera a vyvrcholí koncertem Phila Shoenfelta v 21:00.

Vstup na akci je zdarma. Těšíme se na vaši účast!

Odborný copywriterský komentář

Chat GPT je nástroj, se kterým pracuju nejvíc, nejvíc se mi líbí jeho výstupy, a také když jsme pro potřeby jednoho klienta porovnávali jeho překladatelské schopnosti s konkurencí, vyšel z toho nejlíp.  Proto jsem do něj v našem experimentu vkládal největší očekávání.

Ve světle výše napsaného mi proto 53,5 bodu a druhé místo nepřijde jako dobrý výsledek. A když se k tomu ještě podívám na povahu problematických míst, která po sobě produkt Open AI zanechal, spíš bych mu ještě pár těch bodů ubral. Podezírám trochu hlasující, že si text nepřečetli úplně pečlivě a možná se nechali ukolébat vnějšími faktory (notičkami v nadpisu), které textu dodaly na přitažlivosti.

  • přijďte si užít jedinečný koncert 

Kdyby pozvánka začala výzvou „Přijďte si užít koncert”, bylo by to za mě zcela v pořádku a sám ostatně takhle nějak své pozvánky otevírám. Ale proč proboha „jedinečný”? Zní to, jako bych tam měl vystupovat s Pražskou filharmonií nebo přezpívávat Rámajánu v originále. Ve skutečnosti to ale byl úplně normální folkový koncert jednoho maníka s kytarou. A ano, adjektivum „jedinečný” či ještě lépe „unikátní” se opravdu objevuje prakticky v každém marketingovém textu, což ale vůbec neznamená, že by propagované věci skutečně jedinečné byly. Jde o takové to všudypřítomné reklamní klišé, které už v podstatě nikdo nebere vážně. A když takové slůvko utrousíte v normální, civilní pozvánce na koncert, de facto ji tím zničíte a zbavíte jakékoliv autenticity. Zdánlivě jen jedno bezvýznamné slovo, ale textařsky velmi významná chyba.

  • tento hudební zážitek

Ukazovací zájmeno „tento” je v dané větě nejen zcela zbytečné, ale vlastně škodlivé. Navozuje dojem přílišné škrobenosti a určitě nepřispívá k lehkému plynutí textu.

  • příležitostí k setkání s fanoušky nezávislé kultury a prožít odpoledne plné hudby a dobré atmosféry.

Stejně jako v předchozích případech také zde si jazykový model nevěděl rady, jak naložit s informací o fanoušcích nezávislé kultury. A tak celá ta věta je podivně splácaná, hovoří se v ní o „dobré atmosféře”, což zní opravdu dost podivně, ale hlavně. Hlavně Chat GPT udělal i vyloženě jazykový přešlap, když „příležitost” rozvíjí jednou desubstantivem „setkání” a podruhé infinitivem „prožít” v jedné větě. Nejsem si úplně jist, zda je to vůbec gramaticky přípustné. Jsem si ale zcela 100% jist, že to zní hrozně blbě.

  • těšíme se na vaši účast!

Slyšel jsem o účastnících konference, soutěže i zájezdu. Ale o účastnících koncertu? V pozvánkách na koncerty se fakt nepíše, že se těšíte na účast fanoušků.

Zlato (64 bodů): Copilot

Vygenerovaný text

🎶 Koncert L. P. Ševelpuny na festivalu Žižkovské mezidvorky 🎶

Zveme vás na hudební vystoupení L. P. Ševelpuny, které proběhne v rámci festivalu Žižkovské mezidvorky. Přijďte si užít jedinečnou atmosféru v sobotu 17. května 2025 od 13:00 na zahrádku restaurace Mon Ami (Roháčova 20, Praha 3).

Spojte koncert s příjemným obědem a ochutnejte speciality západního Balkánu a Středomoří. Setkejte se s dalšími fanoušky nezávislé kultury a užijte si odpoledne plné skvělé hudby.

Festival pokračuje až do večera a vyvrcholí koncertem Phila Shoenfelta ve 21:00.

Vstup na akci je zdarma. Těšíme se na vás! 🎸

#ŽižkovskéMezidvorky #LPŠevelpuna #MonAmi #Praha3 #NezávisláKultura

Odborný copywriterský komentář

Kdyby mi někdo před 5 lety řekl, že se Microsoft opět vrátí jako relevantní hráč na čelo softwarového vývoje, byl bych skeptický. Zdá se ale, že v té firmě stále sedí dost lidí, kteří vědí, kudy běží zajíc. A tak v roce 2023 nalil Microsoft 10 miliard dolarů do Open AI, poskytl Altmanově společnosti obří výpočetní výkon svého cloudu Azure a integroval její LLM produkty do balíku Office. Vznikl tak Copilot, který jak dokazuje náš slepý test, nejenže dalekosáhle převyšuje Gemini od Googlu, ale možná dokonce i samotný Chat GPT.

Vygenerovaný text je za mě především zcela plynulý a téměř přirozený. Nepracuje s žádnými ošklivými klišé, nezamotává se do toporných spojení, zdá se dokonce, jako by pochopil, že informace o vnitrobloku je nad jeho formulační schopnosti, a tak ji prostě vypustil. Také s „nezávislou kulturou” si poradil relativně nejlépe.

Jediné, co působí maličko příznakově, je ta vysoká koncentrace sloves v rozkazovacím způsobu. Přijďte, spojte, ochutnejte, setkejte se, užijte si. Ono to samozřejmě vychází z copywriterských pouček, že je důležité obracet se ke čtenářům a vyzývat je k akci. Když to ale přeženete, může to pak začít působit trochu přemrštěně, a někdo by v tom mohl začít cítit manipulaci nebo reklamštinu. Na druhou stranu v porovnání s ostatními pozvánkami, tahle zní opravdu výborně a téměř profesionálně.

Takže první místo i za mě zcela zaslouženě!

PS1: Text, který jsem nakonec publikoval

Jak jsem se tak procházel všemi těmi vygenerovanými pozvánkami, osvítil mě najednou nápad, že bych to mohl celé pojmout ještě úplně jinak. A napsal jsem tohle:

„Proč v sobotu 17.5. v 13:00 přijít do skvělé restaurace Mon Ami na Žižkově?

1) Nemusíte vařit sobotní oběd.

2) Místo toho ochutnáte speciality středomořské kuchyně a západního Balkánu.

3) Gastronomický zážitek umocní procítěné písně L.P. Ševelpuny, který zde v rámci festivalu Žižkovské mezidvorky vystoupí už počtvrté.

4) Celé odpoledne pak bude pokračovat hudební program, který v 21:00 vyvrcholí vystoupením Phila Shoenfelta.

5) Potkáte spoustu lidí s láskou k nezávislé kultuře a dost možná i dobré přátele.

6) Vstup na festival je zdarma.

7) Celé to proběhne na vnitřní zahrádce restaurace, která je v máji neodolatelně kouzelná (za každého počasí).

Tak v sobotu 17.5. v 13:00 na adrese Roháčova 20 na viděnou!”

Není to dokonalé, ale je to v mém stylu, autentické, lehce ironické, místy neotřelé. A přesně v téhle podobě jsem to pak publikoval.

Myslím, že tenhle případ docela dobře ilustruje způsob, jakým dnes copywriteři používají generativní AI nástroje. Totiž že si při práci na konkrétních úkolech nechávají generovat různé varianty textů, upravují tonalitu, zpřesňují zadání. A pak, když před sebou dané výstupy vidí, sednou a napíšou to celé jinak, po svém. Takhle jsme to ostatně v Nejlepším copywriterovi dělali už dávno. Už přes deset let pracujeme v týmu a vzájemně si oponujeme texty a vytváříme jejich „trucverze”. Změnilo se to, že dnes nám už některé z těch verzí nemusí připravovat živý kolega, ale velký jazykový model. Princip ale zůstává stejný,

Takhle vypadal vizuál k FB události.
Takhle vypadal vizuál k FB události.

PS 2: Text Chatu GPT 5

Některé z vás možná napadlo, jak by dopadl experiment, kdyby do něj byl zahrnut poslední model od Open AI Chat GPT 5. To už teď sice nezjistíme, ale mimo soutěž a bez komentáře vám sem ještě dávám výstup z pětky a přeberte si to sami:

„Zveme vás na koncert L. P. Ševelpuny, který se uskuteční v rámci festivalu Žižkovské mezidvorky.

📍 Místo konání: restaurace Mon Ami, Roháčova 20, Praha 3 – zahrádka ve vnitrobloku
📅 Datum a čas: sobota 17. května 2025 od 13:00

Koncert je možné spojit s obědem a ochutnat speciality západního Balkánu a Středomoří. Akce je příležitostí k setkání s fanoušky nezávislé kultury a bude pokračovat až do večera. Program vyvrcholí koncertem Phila Shoenfelta ve 21:00.

👉 Vstup je zdarma.”

Čím jiným uzavřít článek než pršutem z nabídky Mon Ami?
Čím jiným uzavřít článek než pršutem z nabídky Mon Ami?

 

Pavel Šenkapoun

V rámci korporace je Pavel přímým podřízeným Nejlepšího copywritera. Pokud se vám dodané texty líbí, může za to Nejlepší copywriter. Pokud ne, může za to Pavel a své výtky prosím adresujte výhradně jemu.