Přeskočit na obsah
Nejlepší copywriter | 22. 06. 2015

Co Šinky vyčmuchal na internetech – 1. červnový díl

České internetové obchody hlásí 35 miliard korun obratu za první pololetí 2015

Z analýzy, kterou na konferenci ShopExpo v Ostravě prezentoval ředitel nákupního portálu Heureka.cz Tomáš Braverman, vyplývá, že obrat českých internetových obchodů meziročně narostl o 20 %. Celkový loňský obrat byl 67 miliard a podle Bravermana je stále prostor pro růst.
Hlavním trendem v e-komerci jsou jednoznačně mobilní technologie. Dále jde o propojování online a offline technologií a online platební metody.
Mediaguru.cz: V e-commerce je hitem jídlo, roste o 32 % (-kch-)

CSR má potenciál v sociálních médiích

K propagaci svých CSR projektů používají velkém firmy nejčastěji web (85 %). Paradoxně si však myslí, že to pro jejich komunikaci bude mít jen minimální přínos. Na druhou stranu sociální média využívá jen 56 %. V tomto segmentu je však velký potenciál růstu a sociální média brzy předběhnou webové stránky.
Vyplývá to z průzkumu agentury NMS Market Research, realizovaného pro společnost PR. Konektor.
Mediaguru.cz: Pro CSR budou stěžejní sociální média (-kch-)
foto: Forbes.com

002

Eshopy musí začít pracovat se značkou

Doba, kdy byly eshopy alternativou ke kamenným obchodům, je pryč. Nyní jsou součástí mainstreamu, měly by přestat spoléhat na slevy a začít budovat značku. Na konferenci ShopExpo to řekl Tomáš Jindříšek ze spolupořádající agentury Dark Side.
Z toho důvodu musí eshopy nutně budovat značku. Do tohoto segmentu vstupují už i velké hypermarkety a schopnosti dělat věci jinak a odlišit se bude velmi důležitá.
Mediaguru.cz: Je načase, aby e-shopy začaly pracovat se značkou (-kch-)

Asi 44 % značek na českém trhu je vyhořelých

V oblasti rychloobrátkového zboží je na našem trhu až 44 % vyhořelých značek. Ve srovnání s okolními zeměmi to není nijak výjimečné číslo (na Slovensku je to ještě o 2 % více). Rostoucí značky mají na našem trhu podíl 38 %. Vyplývá to z výzkumu agentury GfK,který na mezinárodním festivalu PIAF prezentoval Ladislav Csengeri.
Podle Csengeriho pomáhají vnímání značky hodnoty, se kterými se spojuje. U rostoucích značek si čeští spotřebitelé nejvíce cení upřímnosti (85 %), přátelství (85 %), autentičnosti (81 %), svobody (80 %) a rodiny (78 %).
Mediaguru.cz: Až 44 % značek na českém trhu je „vyhořelých“ (-kch-)

8 UX trendů pro váš eshop

Ikony místo textu, velká typografie nebo mikro interakce. To jsou některé z letošních trendů pro eshopy. Dobrý web předkládá hned osm tipů, jak být in.
Dobryweb.cz: 8 UX trendů pro váš e-shop (Petr Žďárský)
foto: Dobrýweb

005

Svůj blog propagujte přes sociální sítě

Článek připomíná základní moudro dnešního internetu, že sociální sítě jsou pro propagaci vašeho blogu klíčové. A je jedno, zda jde o placenou či organickou formu.
V textu najdete základní pravidla vhodná pro začínající bloggery jako je výběr klíčové sítě, proč nevynechat Google Plus atp.
Effectix.com: Blog nad zlato (alebo Ako na sociálne siete s Vašim blogom) (Milan Markovič)

Obrázkové sociální sítě firmám fungují

Instagram, Periscope, Snapchat – to jsou sociální sítě, které se soustředí na obraz. Firmy se s nimi rychle učí pracovat. Na otázku, jak se jim to daří odpověděli účastníci konference Marketing obrazem, kterou pořádal Mediář a společnost Global Marketing.
Markeup.cz: Propagace značky na obrázkových sociálních sítích? Firmám funguje! (Eva Řeháková)

Google začal upřednostňovat responzivní weby

Na konci dubna nasadil Google nový algoritmus, který ve výsledcích vyhledávání dává přednost webům přizpůsobeným mobilním zařízením. K radikální změně zatím nedošlo, nový algoritmus nabíhá pomalu. Nebude ale dlouho trvat a responzivní weby získají výhodu.
Podnikatel.cz: Google míchá s výsledky mobilního vyhledávání. Zatím ale netřeba panikařit. (Zdeněk Vesecký)

9 cest, kudy korporacím unikají peníze

Velké korporace pracují s velkými rozpočty, proto je u nich větší pravděpodobnost finančních úniků. Efektivita vynaložených prostředků nemusí být taková, jakou dodavatelé slibovali. Které jsou nejčastější způsoby, jakými korporace přicházejí o peníze? A jaká jsou řešení?
Easytask.cz: Jak korporace přicházejí o peníze (zveřejnil Michael Illa, autor anonymní)

5 metrik e-mail marketingu

Pokud chcete mít z e-mail marketingu přínos, musíte si dělat statistiky. Nestačí jen odesílat krásně napsané e-maily, musíte také rozklíčovat, jaký měly dopad na vaše podnikání. Článek nabízí pět základních metrik e-mail marketingu (míra doručitelnost, míra prokliku, míra otevření, míra angažovanosti a míra odhlášení).
Clipsan.com: 5 základních metrik e-mail marketingu (Václav Krajňák)
foto: Capillarytech.com

Communication concept: Hand pressing a letter icon on a world map interface

Howdunisti

Ve svém prvním červnovém blogu se Vilém Rubeš zabývá vlnami howdunistů, které se objevovaly, objevují a budou objevovat v digitálním marketingu. Jde o lidi, kteří primárně řeší, jak dělat (blogy, start upy atp.). Při tom všem však nevidí, že zásadní je odpovídat na úplně jiné otázky.
Bigvilik`Brand Building Blog: MSM 97: Howdunisti (Vilém Rubeš)

Jak ze zákazníka udělat idiota

Gambrinus rozjel novou reklamní kampaň, v níž se chlubí, jak dokázal napálit obyčejné lidi. Pod etiketou piva z fiktivního malého pivovaru jim natočil vlastní výrobek. Následně se kochá, jak všechny dostal. Vilém Rubeš tuto kampaň srovnává s obdobnými a ptá se, zda je dobré, aby výrobce dělal ze svých zákazníků trumbery. (Krásné slovo, které jsem už dlouho neslyšel. Díky, Viléme.)
Bigvilik`Brand Building Blog: MSM 98: Pod cizí vlajkou (Vilém Rubeš)

Jak přizpůsobit data z Google Analytics

Google Analytics zná asi každý, kdo se ve světě internetu pohybuje. Pavel Šabatka ve své analýze nabízí postupy, které vám pomohou přizpůsobit měření vašim potřebám.
Tyinternety.cz: Jak si přizpůsobit data v Google Analytics (Pavel Šabatka)

Na Instagram míří reklama

Výrazný průlom zaznamenala obrázková sociální síť Instagram. Ta se nyní otevírá reklamám. Při cílení bude využívat data z Facebooku (ten je vlastníkem Instagramu). K reklamám budou mít přístup i malé a střední firmy.
Tyinternety.cz: Instagram se otevírá reklamě. Využije data z Facebooku (Eliška Kubešová)

Změny u Seznamu

Jakub Čižmař se velmi podrobně podíval na změny, které svým uživatelům v poslední době naservíroval Seznam. Zaměřil se na blokaci MailChimpu, uživatelskou použitelnost a záměnu tlačítek “Spam” a “Smazat” na seznamáckým e-mailu, zavedení složky “Hromadné” a bezpodmínečnou nutnost digitálního podpisu u každého e-mailu.
Tyinternety.cz: Změny u Seznamu a e-mail marketing (Jakub Čižmař)

Jak mít nejlepší zákazníky na světě

Konference ShopExpo nabídla spoustu témat, podnětů, tipů atp. Petr Michl si vybral příběh značky WOOX. Daniel Arzt na konferenci totiž radil, jak mít nejlepší zákazníky na světě.
Marketingjournal.cz: ShopExpo: WOOX radí, jak mít nejlepší zákazníky na světě (Petr Michl)

Kouzelné cinemagrafy na Instagramu

Cinemagraf je obrázek, ve kterém se jedna jeho část hýbe. Některé firmy je začaly vkládat jako videa na Instagram a často je opravdu na co koukat. Petr Michl vybral pět ukázek, jak se cinemagrafem jde pracovat.
Marketingjournal.cz: Cinemagrafy čarují: 5 jejich využití značkami Instagramu (Petr Michl)
foto: Cinemagraphs.com

Do čtyř let předběhne internetová reklama tu televizní

Podle průzkumu PwC Entertainment & Media Outlook 2015-2019 porostou celosvětové příjmy v odvětví médií a zábavy porostou v následujících pěti letech průměrným ročním tempem 5,1 %. Velký růst čeká internetovou reklamu a zejména mobilní.
Marketingjournal.cz: Zpráva PwC: Internetová reklama do roku 2019 globálně předběhne i televizní reklamu (Petr Michl)

5 nejlepších reklam na YouTube za posledních 10 let

U příležitosti oslav svých 10. narozenin vyzval YouTube uživatele, aby hlasovali o nejlepších reklamách dosud publikovaných na YouTube. Mezi pěticí nejlepších je malý Darth Vader, Jean-Claude van Damme i božský Lionel Messi.
Marketingjournal.cz: Selfíčka porážejí temnou stranu síly. YouTube 5 nejlepších reklam uplynulé dekády (Petr Michl)

https://www.youtube.com/watch?v=jhFqSlvbKAM

Brzy půjde platit i mobilem s Androidem

Majitelé mobilních telefonů se operačním systémem Android se brzy dočkají možnosti platit v kamenných obchodem pomocí aplikace Android Pay. Půjde o obdobnou službu, kterou nabízí Apple (Apple Pay).
Marketingjournal.cz: Google spustí Android Pay, snadnou platbu v obchodech přes mobilní telefony (Dan Škvařil)

Digitální trendy pro letošní rok podle Mary Meekerové

Mobilní internet bude hlavním tahounem růstu internetu. Obrat mobilní reklamy za poslední rok vzrostl o 34 %. U klasické internetové reklamy to bylo 11 %. To je jeden jasných důkazů. Další data se objevují v prezentaci Mary Meekerové. Petr Michl vypíchl ta, která by nám neměla uniknout.
Marketingjournal.cz: Digitální trendy pro rok 2015 dle Mary Meekerové: mobilizujte se pro mobilní věk (Petr Michl)

O nutnosti analýzy klíčových slov s Pavlem Pajkrtem z H1

Proč dělat analýzu klíčových slov, v čem bude vašemu podnikání prospěšná a zda ji zvládnete sami. To jsou jen některá témata video rozhovoru s Pavlem Pajkrtem z H1.
Mladypodnikatel.cz: Pavel Pajkrt vysvětluje, proč a jak si udělat analýzu klíčových slov (Jiří Rostecký)

Firemní blog potřebuje pravidla

Nejedna firma se rozhodne pro blog. Je to v módě a snadněji tak svým zákazníkům mohou sdělit různé informace. Myšlenka je to určitě chvályhodná, avšak psát firemní blog má svá úskalí. Jiří Rostecký se zaměřil na 5 zabijáků firemního blogu.
Mladypodnikatel.cz: 5 účinných zabijáků firemního blogu (Jiří Rostecký)

Umění práce s facebookovými fanoušky

Mít hodně fanoušků – to je sen skoro každé firmy. Jenže možná důležitější než samotný počet je umění práce s nimi. Jak si poradit s Facebookem, jak pracovat s fanoušky, co publikovat a nejen to nabízí video rozhovor s Janem Bartošem.
Mladypodnikatel.cz: Jan Bartoš: Jak získat na Facebooku více fanoušků a jak s nimi naložit (Jiří Rostecký)

Jakou konferenci marketéři chtějí?

Jindřich Fáborský je u nás známý jako duše Marketing Festivalu. Touto akcí žije naplno a velmi zevrubně se věnuje její přípravě. Nyní hledá odpověď na to, jakou konferenci vlastně marketéři chtějí. Odjel na měsíc do Londýna a osobně vyzpovídal 50 expertů na digitální marketing, kterým položil 21 otázek.
Jindřich Fáborský – Blog: Hledám odpověď na otázku: Jakou konferenci lidé (marketéři) chtějí (Jindřich Fáborský)

Nejlepší copywriter

V redakci Nejlepšího copywritera se snažíme dělat obsah, který vám pomůže uspět v online světě. A taky vás aspoň jednou za čas trochu pobavit.