Opět vám přinášíme přehled článků, které se týkají online byznysu, sociálních médií i SEO. Tentokrát se urodilo několik zajímavých rozhovorů, Facebook se snaží uživatelům zpříjemnit surfování nebo tu máme rady, jak vydělávat blogováním.
Jak si poradit se špatným zaindexováním na Seznamu?
Může se stát, že Seznam zaindexuje některou stránku i s parametry, které mají negativní vliv na uživatelský dojem či analytiku. Článek Pavla Tlapáka vám poradí, jak tuto nepříjemnost vyřešit.
H1.cz: Pomoc: Seznam.cz mi indexuje stránku s nechtěnými parametry (Pavel Tlapák)
O datech, monitoringu i nové strategii
Mediaguru přináší velký rozhovor s Petrou Mašínovou, CEO Newton Media (mimochodem jde o jednoho z vážených klientů Nejlepšího copywritera). Dozvíte se mimo jiné, co nového tato společnost chystá. Vzhledem k jejímu vlivu na českém trhu to rozhodně stojí za pozornost.
Mediaguru.cz: Mediální data jsou odrazem k dobrému byznysu (Martina Vojtěchovská)
Plaťte za klik, lajky nechte prošumět
Facebook prochází vlnou změn, které se týkají placeného segmentu této sociální sítě. Nově se naskýtá možnost platit pouze za kliknutí na promovaný odkaz. Dnes je praxe taková, že se částka vypočítává za mix komentářů, lajků, komentářů a kliků. Fungovat budou oba modely souběžně, zadavatelé si budou moci vybrat.
Mediaguru.cz: Facebook nabízí nové podmínky plateb za prokliky (-jav-)
Získáním kontaktu to teprve začíná
Celkem 6 rad, které se týkají proměny kontaktu v konverzi, nabízí portál Včeliště.cz. Michaela Kurtaničová tuto činnost přirovnává k randění, kdy získání kontaktu na „obstojnou buchtu“ je také jen začátek hry. Cílem je přece něco jiného. V případě marketingu jde o dosažení žádané konverze. Osobně jsem byl na rande před mnoha a mnoha lety, takže jsem se něco přiučil. Taky jsem se utvrdil v tom, že buchtu mám nejraději makovou.
Včeliště.cz: Autorespondery jsou jako randění: 6 rad, díky nimž zvýšíte jejich úspěšnost (Michaela Kurtaničová)
Foto: Lovesites.com
Kvalitní, nebo umělý? Co je víc?
Zajímavý experiment zkouší Marek Hnátek a Radek Strouhal. Oba mají eshopy orientované na stejné produkty. Marek se zaměří na propagaci určenou k přivádění zákazníků, Radek půjde cestou „méně doporučované metody“. Nakonec zjistíme, kdo z organicu vytěžil víc. Venku je první díl.
Marekhnatek.cz: Je lepší kvalitní, nebo umělý linkbuilding? Malá SEO soutěž – díl 1. (Marek Hnátek, Radek Strouhal)
Chcete virál? Vražte tam kočku!
Co je to ten virál? Kde se vzal? A já ho pro svou značku chci taky! Požadavek na mediální virál patří k největším nočním můrám všech kreativců. Víte proč? Protože je vždy uvozen prohlášením „nemáme na to moc peněz“ (pochváleny budiž čestné výjimky). Přesto – nebo právě proto – je dobré něco o něm vědět.
Firemnimedia.cz: Pomoc, chytil jsem virus (Andrea Bumbová)
Jak se vyhnout garážové agentuře?
Dřív se v garážích zakládaly kapely. Dnes místo ostře řezaných kytar a mlácení do bubnů v nich občas sídlí i internetové agentury. Zkušenosti s těmito agenturami jsou často negativní. Alexander Visnyai radí, jak se jim vyhnout.
Effectix.com: Bude mít na vás agentura čas? (Alexander Visnyai)
Hledání smyslu pravého sloupce na Facebooku
Byly časy, kdy jste reklamu na Facebooku našli v podstatě jen v pravém sloupci. To už však dávno neplatí, reklama je všude. Má pak ještě vrážení peněz do pravého sloupce smysl? Odpoví Jan Randus.
Socialsharks.cz: Je pravý sloupec tím pravým? (Jan Randus)
7 rad pro podnikatele
„Rozumím, kouči!“ Tahle věta určitě někdy v nějakém americkém sportovním životopisném filmu zazněla. Fotbalista/basketbalista/baseballista poslechl, tým vyhrál celoplanetární mistrovství všeho a dojatý kouč spokojeně odešel do západu slunce. Kouči zkrátka radí a to nejen ve sportu, ale také v byznysu. A v tomto článku je rad hned sedm.
Podnikatel.cz: 7 užitečných koučovacích tipů pro každodenní podnikatelskou praxi (Jana Bohutínská)
Budujte značku i šéfovi
O prospěšnosti budování firemní značky toho bylo hodně napsáno a napsáno ještě hodně bude. Ovšem budování osobní značky šéfa už tak obvyklé není. Přitom jde o velmi prospěšnou věc. A to nikoliv pro šéfa samotného, ale především pro firmu.
Podnikatel.cz: 3 hlavní důvody, proč k firemní identitě vytvořit osobní značku šéfa (Michael Hovorka)
Foto: Devbasu.com
Bridž, mariáš, prší…
Spousta lidí jich má plnou peněženku. Jsou plastové, papírové a barevné. Věrnostní karty mají zákazníky připoutat k oblíbené značce. Tak jako každý nápad, který se z počátku zdál win-win, i tento marketingový fígl naráží na své limity. Billa kartičku máte, Viléme?
Bigvilik`s Brand Building Blog: MSM 102: Klientský karban (Vilém Rubeš)
Vraždy, data, Wimbledon
Soud s Petrem Kramným, datové schránky a letošní Wimbledon – to je trojice nejhledanějších výrazů na Seznamu z předminulého týdne. Nejvýraznějším skokanem se stal Nicholas Winton, jedna z největších postav minulého století, který 1. července ve svých 106 letech zemřel.
Tyinternety.cz: Prázdninový provoz televize změnil hledání na webu. Jak se na něm Češi vyřádili? (Iva Brejlová)
Facebook feed zase bude tak trochu ve vaší režii
Neproniknutelný a nepochopitelný algoritmus, který určoval, co ve svém news feedu uvidíte, se stává minulostí. Facebook přichází s novinkou, díky níž si budete moci vybrat, čí příspěvky chcete vidět nejdřív.
Marketingjournal.cz: Uživatelé Facebooku dostanou více kontroly nad tím, co uvidí ve svém news feedu (Dan Škvařil)
Šoupněte video stranou
A ještě jednou Facebook. Tentokrát se novinka týká videí. Ty si nově můžete posunovat po obrazovce, kam potřebujete.
Marketingjournal.cz: Další novinka pro Facebook video. Půjde posunovat po news feedu dle libosti (Petr Michl)
Firemní blogy a e-mailing
Tato dvě témata si vybral pro svůj článek Dan Škvařil. O obou se hojně diskutovalo na konferenci Content First. Přednášku o firemních blozích měl Martin Brixí z Tchiba, o využití e-mailingu pak mluvil Juraj Šlesar z knihkupectví Martinus.sk.
Marketingjournal.cz: Content First: E-mailing bez testování raději ani nedělejte (Dan Škvařil)
Nejrozšířenější chyby při tvorbě webových stránek
Hledání slepých uliček bylo mistrovským oborem Járy Cimrmana. Chybujeme ale všichni, někteří více, někteří méně. Určitě je ale dobré, když vás někdo před omyly a přešlapy včas varuje. Z tohoto ranku je i článek Jiřího Rosteckého, který se zaměřuje na nejčastější chyby při tvorbě webových stránek.
Mladypodnikatel.cz: 7 častých chyb při tvorbě webových stránek (Jiří Rostecký)
Lze psaním blogu něco vydělat?
Blogování (osobní i firemní) je už pevně usazené v našem digitálním vesmíru. Je možné si tímto způsobem vydělávat? Pro mnohé grafomany určitě lákavá představa.
Mladypodnikatel.cz: 4 netradiční způsoby, jak vydělávat na svém blogu více (Jiří Rostecký)
Eshopy a vše kolem nich
Kolik je u nás plnohodnotných eshopů? Má smysl spouštět nějaký nový, nebo je prostředí tak neúprosné, že není místo? Nejen o tom si s Janem Vetyškou, výkonným ředitelem Asociace pro elektronickou komerci, povídal Jiří Rostecký.
Mladypodnikatel.cz: Jan Vetyška: Málokdo si uvědomuje, jaká dřina je provozovat e-shop (Jiří Rostecký)
Jak vaše osobnost ovlivňuje vaši aktivitu na Facebooku
Víte, jak vaše osobnost ovlivňuje, jaké příspěvky vkládáte na Facebook? Z výzkumu portálu Psychology Today, jehož se zúčastnilo 555 testovaných subjektů, například vyplývá, že nejvíce reakcí mají narcisové (asi jim pomáhá, když dávají lajk sami sobě).
Mladypodnikatel.cz: Má naše osobnost vliv na příspěvky, které přidáváme na Facebook? (Jaroslav Beneš)
Foto: Huffingtonpost.com
Kolik stojí mobilní aplikace?
Rozhovor s Gabrielem Zábuškem, šéfem vývojářů Adikt Mobile, nabízí Marketing&Media. Rozhovor se točí kolem mobilních aplikací. Kolik to stojí? Jak dlouho to trvá? Kdy můžeme aplikaci označit za úspěšnou? Třeba já jsem na svém chytrém telefonu nejdéle hledal aplikaci na posílání SMS (a ty obrázkové mi dělají problém dodnes).
Marketing&Media: Tisíc stažení je u marketingové aplikace už dobré číslo (Filip Uhlíř)
Case study o reklamě na Twitter
Na závěr dnešního monitoringu zabrouzdáme k našim slovenským kolegům. Ti totiž zveřejnili dost zajímavou case study, která se týká reklamní kampani na Twitteru. A jako bonus k tomu oprášíte znalosti kdysi téměř mateřského jazyka.
Paravan.sk: Prvá slovenská case study o reklame na Twitteri