Už od roku 2017 každý měsíc předávám své poznatky, myšlenky a zkušenosti copywriterům na neortodoxním školení copywritingu v centru Prahy. Chcete u toho být taky? Mrkněte na aktuální termíny kurzů. Pokud zrovna není žádný kurz vypsaný, prosím o strpení. Tu a tam si potřebuju odpočinout, ale je velmi pravděpodobné, že při další návštěvě webu už budou nové termíny k dispozici.
Už šest let jezdím po českých firmách školit webový copywriting. V roce 2017 před Vánoci jsem otevřel školení pro dvanáctičlennou skupinku jednotlivců z firem, agentur i řad freelancerů. Během hodiny byl prosincový (a během další hodiny i lednový) termín vyprodán. V únorovém mi zbylo jen pár míst. Ohlasy na školení jsou velmi povzbudivé:
Myslím, že školení se líbí proto, že v něm rovnou měrou kombinuju teorii s praxí, na známé věci se dívám z trochu jiné perspektivy a některé poznatky nikde jinde než na tomto školení nezískáte. K tomu připočtěte mé pětileté pedagogické zkušenosti a mimořádný osobní šarm… A je vymalováno 🙂
Ale teď vážně. Když jsem si dělal rešerši webcopywritingových kurzů aktuálně dostupných na českém trhu, postupně ve mně narůstal pocit, že všechny nabízejí víceméně to samé: SEO, meta tagy, headliny… Ostatně, tahle základní témata jsem se sám pokusil zpracovat ve své knize Webcopywriting pro samouky. Řekl bych, že kdo si chce nastudovat základy copywritingu, má dnes opravdu docela dost možností.
Co ale copywriter, který chce zapracovat na dalším rozvoji svých dovedností? Přiznám se, že pro ně toho v aktuální nabídce vzdělávacích produktů příliš mnoho nenacházím. Co takhle otázka stylu a copywriterské techniky? Jakými prostředky se dopracovat k opravdu dobrému textu? Jakými fintami zvednout jeho hodnotu? A jak tuto hodnotu vyargumentovat klientovi či nadřízenému? Jak coby copywriter budovat svou odbornou autoritu? Jak blogovat? Jak vytvořený obsah dostat ke čtenářům?
Za osm let v oboru jsem pracoval s desítkami juniorních copywriterů. A bez ohledu na to, jak moc byli talentovaní (a že někteří byli!), právě na výše naznačené problémy jsme se zpravidla museli nejvíc soustředit. No, když si vzpomenu na svoje začátky… Sem tam některému z těch témat věnuju článek na blogu, ale pokud bych to měl probrat do hloubky a systematicky, vydalo by to na novou knihu. Anebo celodenní školení. Na knihu možná jednou taky dojde, ale teď bych tu měl to školení.
Školení webového copywritingu pro mírně a středně pokročilé
V tomhle kurzu vám předám ty nejužitečnější poznatky související s tvorbou textů, které jsem za 11 let komerčního psaní a 8 let v online marketingu posbíral. Máme na to jen 8 hodin, takže musíme máknout.
Tematické okruhy školení
1. Opakování aneb Co bychom měli znát už ze základní copywriterské školy
- Základy obsahové strategie (cíle, cílovky, persony, tone of voice…)
- B2C, B2B a B2G copywriting
- Copy a SEO
- Anatomie a taxonomie webového obsahu
- Headliny
- Slogany
- Principy webového psaní
2. Copywriterské řemeslo a technika
- Obecné zákony dobrého marketingového textu
- Copywritingové hříchy
- Stylistické umění jako předpoklad pokročilého copywritera
- Jak napsat text, aby se dobře četl
- Rytmus textu jako to, čemu laici říkají “magie”
- Finty, které mi pomáhají cizelovat text k dokonalosti
- Jak se pouhých 20 % textu postará o 80 % jeho hodnoty
- Letmý pohled na jazyk, gramatiku a pravopis
3. Copywriterův selfbuilding
- Z jakých odborných zdrojů čerpat
- Kde brát inspiraci pro práci
- Jak budovat svůj osobní brand
- Jak naceňovat práci
- Jak vyjednávat o ceně s klientem nebo šéfem
- Jak posílit svou autoritu v očích klienta nebo šéfa
4. Psaní pro blog
- Přínos blogování pro copywritera, agenturu nebo klienta
- Specifika blogového psaní
- Jak vybírat témata
- Zásady pro zpracování blogového příspěvku
- Podpora blogového obsahu
Něco o lektorovi
- Profesionální copywriter, zakladatel blogu Nejlepší copywriter a obsahové agentury Logos Agency
- 14 let zkušeností s komerčním psaním, 10 let působení v online marketingu
- Autor první české knihy o webovém copywritingu
- Doktor přes texty (sice jen ty písňové, ale fakt doktor!)
- Původní profesí učitel (3 roky na univerzitě, 2 roky na gymplu)
- Studenti nesnášeli jeho náročné hodiny filozofie, ale milovali hodiny slohu, protože i ve zdánlivě úplných literárních outsiderech dokázal zažehnout tvůrčí vášeň
- 6 let přednáší a školí v oborech, které se nějakým způsobem týkají psaní (copywriting, social media a content marketing aj.)