Přeskočit na obsah
Pavel Šenkapoun | 11. 10. 2017

Kniha o copywritingu pro neziskovky zdarma

(EDIT: Přátelé, moc děkuju za velký zájem o knihu, který ovšem mnohonásobně přesáhl mé skladové i logistické kapacity. Všem, kteří jste mi napsali, odpovím, části z Vás pošlu knížky, pro zbytek se pokusím něco vymyslet. Díky za pochopení a trpělivost.)

Rozhodl jsem se, že budu pomáhat. “Ten starý asociál Šenkapoun a pomáhat?” říkáte si nejspíš, a dokonce jako bych v podzimním větru z dálky slyšel váš pobavený smích. Ano, nejsem zrovna etalon filantropa. Posílám každý měsíc malý obnos na účet Člověka v tísni, sem tam zdarma či za zvýhodněnou cenu poskytnu službu různým neziskovkám, pokud stíhám. Občas dám drobné lidem na ulici, když o ně požádají a nekrmí mě historkama o ztracených peněženkách a lístcích na vlak. Od té doby, co jsem viděl v televizi příběh bývalého kreativce a majitele reklamní agentury Honzy Badalce, který skončil bez střechy nad hlavou, si říkám, že člověk nikdy neví… Jednou budu třeba taky rád za pětku na rohlíky.

Tohle je štos Webcopywritingů pro samouky, který chci rozdělit mezi 10 neziskových organizací.
Tohle je štos Webcopywritingů pro samouky, který chci rozdělit mezi 10 neziskových organizací.

Dobročinný románek v dopisech

Každopádně to je z mých společensky odpovědných aktivit asi tak všechno. Letos v létě se ale stalo, že do e-mailové schránky starého cynika doputoval následující e-mail:

Dobrý den,

jsem z organizace Pet Heroes z.s., kde pečujeme o pejsky a kočičky v nouzi. Opravdu moc nám pomáhá Vaše kniha Webcopywriting pro samouky, kterou půjčujeme dobrovolníkům, aby nám mohli pomáhat s texty na webové stránky, Facebook, letáky a osvětové materiály. Bohužel jsme v bodě, kdy máme pouze jednu a dobrovolníků, kteří potřebují vyškolit, více. Chtěla jsem se proto zeptat, jestli byste nechtěl udělat dobrý skutek a poslat nám alespoň ještě jeden výtisk, který by mohli naši dobrovolníci číst. Díky Vašim knihám můžeme vyškolit dobrovolníky, kteří potom shánějí finance pro zvířata v nouzi, produkují a šíří vzdělávací texty, píší příběhy.

Budu moc ráda, když nám dáte vědět.

Děkuji a přeji pěkný den

Nikol

Nikdy mě nenapadlo, že by má kniha Webcopywriting pro samouky mohla fungovat taky tímhle způsobem. Jako pomůcka pro weby a Facebooky neziskovek. Moje srdce se naplnilo směsí hrdosti a něhy. Víte, o co míň jsem filantrop, o to víc jsem kynofil. Miluju psy, o nichž Kerouac v Dharmových tulácích píše, že jsou inkarnací boží, a tak mnou opravdu silně pohnulo, že skrze svou knihu pomáhám právě těmhle svým miláčkům v nouzi. Prakticky obratem jsem odpověděl:

Dobrý den Nikol,

děkuju za e-mail, udělal mi velkou radost! Sám už žádný výtisk nemám, ale hned do nakladatelství pošlu objednávku dalších kousků. Jaký je pro Vás ideální počet? Pět bude stačit? A na jakou adresu mám poslat?

Hned jak je budu mít u sebe, pošlu.

Ještě jednou díky, a ať se Vám daří!

Vzápětí se mi dostalo této odpovědi:

Dobrý den,

no Vy jste úúúúplně úžasný! 🙂 5 kousků by bylo vážně nádherných! Vaše rady a texty nás inspirují, jsem nadšená, že je zde nějaká dobrá kniha od Čecha v češtině, dobrovolníci ji chápou, je srozumitelná i pro začátečníky a všechny věkové kategorie. Princip funguje dobře i pro neziskovky, takže je to vážně super 🙂

Za dva dny dorazil balík knížek z nakladatelství, vzal jsem si z něj 5 kusů, podepsal je a odnesl na poštu. Prvního srpna se pak na Facebooku Pet Heroes objevil následující příspěvek:

"S úctou věnuje Pavel Šenkapoun, DYS et DYS". Dysgrafik a dyskalkulik.
„S úctou věnuje Pavel Šenkapoun, DYS et DYS“. Dysgrafik a dyskalkulik.

 

Byla to pro mě moc hezká tečka za celým tím dobročinným příběhem.

Webcopywriting pro neziskovky

Vzápětí mě ale napadlo, že by ten dobročinný příběh mohl ještě chvíli pokračovat. Že když moje kniha pomáhá jedné neziskovce, mohla by pomáhat i dalším. A že bych vlastně takovou pomoc rád poskytl, protože si práce lidí v neziskovém sektoru vážím a vím, jak je potřebná. Masivní kampaň proti dobroserům a sluníčkářům placeným žido-ilumináty z NWO mne nechala jaksi chladným.

No a tak jsem se spojil se svým nakladatelstvím ZonerPress a vymysleli jsme následující akci. Já věnuju 10 výtisků, ZonerPress věnuje 10 výtisků a výsledných 20 kousků rozdělíme mezi 10 neziskovek, které o ně jako první projeví zájem. Každé neziskovce po dvou exemplářích.

Pravidla akce

Patříte k nějaké neziskovce a zaujala vás možnost získat 2 výtisky knihy Webcopywriting pro samouky? Super! Pravidla jsou následující:

  1. Knihy jsou určeny neziskovým organizacím, které se zasazují o společné dobro (bonum commune).
  2. Máte-li pocit, že by vaší neziskovce mohla publikace Webcopywriting pro samouky pomoci při tvorbě webového obsahu, správě Facebooku nebo obecně v marketingu, napište na e-mail: budte@nejlepsicopywriter.cz a do předmětu napište “Kniha + název vaší organizace”.
  3. V e-mailu prosím stručně popište, z jaké neziskovky jste a jakou činností se vaše společnost zabývá. Nezapomeňte připsat své jméno a doručovací adresu neziskové organizace.
  4. V nejbližší možné době Vám na danou adresu zašleme dva výtisky Webcopywritingu pro samouky.
  5. Knížky budeme posílat výhradně na adresu neziskových organizací, abychom předešli případným “malým domů” nenasytných buržoustů z komerční sféry, kteří se za pracovníky neziskovek budou jen úlisně vydávat.
  6. Akce potrvá tak dlouho, dokud všech 20 výtisků nerozdáme mezi zainteresované neziskovky.

Věřím, že vám moje kniha pomůže tak, jako pomáhá Pet Heroes. A možná se u ní i místy zasmějete. Každopádně vám držím palce, ať vám vydrží entusiasmus i v době, kdy „pomoc bližnímu“ a „občanská společnost“ pomalu začínají být sprostými slovy.

Pavel Š.

Pavel Šenkapoun

V rámci korporace je Pavel přímým podřízeným Nejlepšího copywritera. Pokud se vám dodané texty líbí, může za to Nejlepší copywriter. Pokud ne, může za to Pavel a své výtky prosím adresujte výhradně jemu.