Adventní školení copywritingu – příležitost pro 12 apoštolů webového obsahu

Chcete to stručně? Nie mam z tym problemu! Nabízím celodenní webcopywritingový kurz pro mírně a středně pokročilé za docela fajn cenu, kterou najdete na konci článku. A pro vás ostatní, kdo nechcete být ochuzeni o typicky Šenkapounovsky dlouhý blogový příspěvek, mám samozřejmě v klobouku schovanou delší variantu.

Od firemního workshopu po otevřený kurz

Asi takhle… Už tři roky jezdím po českých firmách školit webový copywriting. Vždycky jsem z toho nejdřív trochu vypsychlej, protože jako introvert se nerad cpu před cizí lidi, ale pochopte, pět let jsem pracoval ve školství, pocházím z kantorský rodiny, ty geny se prostě nezapřou a vysloužilému pedagogovi začne katedrový adrenalin po čase opět chybět, a tak do toho vždycky znova jdu a ta schíza se nakonec většinou mění v radost – z kreativity účastníků, legrace, kterou u toho zažijeme, peněz, který mi přijdou na účet…

Prošel jsem stovky obrázků na Pixabay související s tématy "školení", "školní místnost" apod. Viděl jsem školící se manažery, školící se ambiciózní kariéristy, školící se uniformované panáčky z člověče nezlob se, dokonce školící se dinosaury... Nakonec jsem pro ilustraci zvolil toto oldschoolové zátiší. Zasedačka na Husinecké vypadá trošku jinak, ale záleží jen na nás, jak moc hezký si to tam uděláme!

Prošel jsem stovky obrázků na Pixabay související s tématy „školení“, „školní místnost“ apod. Viděl jsem školící se manažery, školící se ambiciózní kariéristy, školící se uniformované panáčky ze Člověče, nezlob se, dokonce školící se dinosaury… Nakonec jsem pro ilustraci zvolil toto oldschoolové zátiší bez lidí a dinosaurů. Zasedačka na Husinecké vypadá trošku jinak, ale záleží jen na nás, jak moc hezký si to tam uděláme!

A peníze, o těch jsem vlastně právě chtěl mluvit (jen mi to bylo blbý hned tak ze začátku). Když někam jedu školit, minimálně dva dny se na to úmorně připravuju. Nejím, nespím, studuju společnost klienta a její marketing, testuju její produkty a služby, dělám si poznámky, zanáším získané poznatky do prezentace. Den D pak celý strávím ve firmě mezi jejími marketéry, kopíky, vizemi a tenčícími se zásobami kávy. V konečném součtu jsou to tedy minimálně 3 pracovní dny, které přípravě a realizaci školení věnuju. 3 mandaye profesionálního kopíka. To prostě něco stojí. A tak si to moje školení můžou dovolit zpravidla jen větší společnosti, kde na to mají (jak se hezky česky říká) budgety.

Jenže školení u mě poptávají i docela malé rodinné podniky, živnostníci a zejména sami copywriteři, kteří se chtějí něco přiučit. Po osamoceném copywriterovi nebo živnostníkovi pochopitelně nemůžu chtít zaplatit 3 pracovní dny, i jeden by byl troufalý. A tak na poptávky tohoto druhu celé ty tři roky odpovídám, že zatím jim nemohu vyhovět, ale jednou určitě připravím školení webového copywritingu otevřené široké veřejnosti, které bude cenově dostupné pro každého. A přátelé, ten čas právě nastal!

Kurz, který na trhu postrádám

Připravil jsem školení webového copywritingu otevřené široké veřejnosti, které je cenově dostupné pro každého. Neznamená to ale, že by bylo určené každému. Když jsem si dělal rešerši webcopywritingových kurzů aktuálně dostupných na českém trhu, postupně ve mně narůstal pocit, že všechny nabízejí víceméně to samé: SEO, meta tagy, headliny… Ostatně, tahle základní témata jsem se sám pokusil zpracovat ve své knize Webcopywriting pro samouky. Řekl bych, že kdo si chce nastudovat základy copywritingu, má dnes opravdu docela dost možností.

Na knihu Webcopywriting pro samouky mám mimochodem docela dost kladných ohlasů. Školení můžete chápat jako takovou její praktickou nadstavbu pro pokročilejší writery.

Na knihu Webcopywriting pro samouky mám docela dost kladných ohlasů. Školení můžete chápat jako takovou její praktickou nadstavbu pro pokročilejší writery.

Co ale copywriter, který chce zapracovat na dalším rozvoji svých dovedností? Přiznám se, že pro ně toho v aktuální nabídce vzdělávacích produktů příliš mnoho nenacházím. Co takhle otázka stylu a copywriterské techniky? Jakými prostředky se dopracovat k opravdu dobrému textu? Jakými fintami zvednout jeho hodnotu? A jak tuto hodnotu vyargumentovat klientovi či nadřízenému? Jak coby copywriter budovat svou odbornou autoritu? Jak blogovat? Jak vytvořený obsah dostat ke čtenářům?

Za osm let v oboru jsem pracoval s desítkami juniorních copywriterů. A bez ohledu na to, jak moc byli talentovaní (a že někteří byli!), právě na výše naznačené problémy jsme se zpravidla museli nejvíc soustředit. No, když si vzpomenu na svoje začátky… Sem tam některému z těch témat věnuju článek na blogu, ale pokud bych to měl probrat do hloubky a systematicky, vydalo by to na novou knihu. Anebo celodenní školení. Na knihu možná jednou taky dojde, ale teď bych tu měl to školení.

Školení webového copywritingu pro mírně a středně pokročilé

V tomhle kurzu vám předám ty nejužitečnější poznatky související s tvorbou textů, které jsem za 11 let komerčního psaní a 8 let v online marketingu posbíral. Máme na to jen 8 hodin, takže musíme máknout.

Tematické okruhy školení

1. Opakování aneb Co bychom měli znát už ze základní copywriterské školy

  • Základy obsahové strategie (cíle, cílovky, persony, tone of voice…)
  • B2C, B2B a B2G copywriting
  • Copy a SEO
  • Anatomie a taxonomie webového obsahu
  • Headliny
  • Slogany
  • Principy webového psaní

2. Copywriterské řemeslo a technika

  • Obecné zákony dobrého marketingového textu
  • Copywritingové hříchy
  • Stylistické umění jako předpoklad pokročilého copywritera
  • Jak napsat text, aby se dobře četl
  • Rytmus textu jako to, čemu laici říkají “magie”
  • Finty, které mi pomáhají cizelovat text k dokonalosti
  • Jak se pouhých 20 % textu postará o 80 % jeho hodnoty
  • Letmý pohled na jazyk, gramatiku a pravopis

3. Copywriterův selfbuilding

  • Z jakých odborných zdrojů čerpat
  • Kde brát inspiraci pro práci
  • Jak budovat svůj osobní brand
  • Jak naceňovat práci
  • Jak vyjednávat o ceně s klientem nebo šéfem
  • Jak posílit svou autoritu v očích klienta nebo šéfa

4. Psaní pro blog

  • Přínos blogování pro copywritera, agenturu nebo klienta
  • Specifika blogového psaní
  • Jak vybírat témata
  • Zásady pro zpracování blogového příspěvku
  • Podpora blogového obsahu

Kdy a kde a jak

Školení proběhne 7. 12. 2017 od 9:00 do 16:30 na adrese Husinecká 903/10 Praha 3. Kolem poledne si dáme cca 30 minut pauzu na oběd (z vlastních zásob či v přilehlých restauracích), čistý čas bude 8 hodin. S sebou si vezměte libovolné psací vybavení. Propisku a kus papíru, notebook, tablet, prostě cokoli, na co se vám bude dobře psát. Psát totiž budeme hodně. Kapacita je maximálně 12 lidí, jedno místo jsem ale už zdarma poskytl copywriterovi z neziskové organizace. Ve dvanácti se dá pracovat velmi efektivně, plodně, zábavně, pozornost budu moct věnovat každému z vás. Vždyť už Ježíš věděl, že dvanáctka je pro edukační proces optimální číslo.

Poslední večeře Simona Ušakova není zdaleka tak slavná jako ta Da Vinciho, přitom je daleko barevnější než onen vybledlý kus oprýskané omítky v Miláně, a do blogového příspěvku se tudíž hodí mnohem víc. Jenom mě teda trochu zaráží ona genderová nevyváženost díla a taky určité šlendriánství umělce, který zapomněl sympaťákovi s měšcem namalovat svatozář. Ale jako ilustrace ke 12 apoštolům cajk.

Předvánoční cena

Tenhle kurz je částečně splátka dluhu všem, kterým jsem ho sliboval. Je to i takový maličký adventní dárek copywriterům, kteří na sobě chtějí pracovat. A konečně je to taky určitý pilot něčeho většího a dlouhodobějšího, co už nějaký čas plánuju. Proto jsem cenu stanovil o fous nižší, než jakou najdete u konkurence. Využijte toho, příště už to může být o chlup dražší!

Cena pro plátce DPH
2 500 Kč bez DPH (celkem tedy 3 025 Kč)

Cena pro neplátce DPH
2 500 Kč včetně DPH (tedy 2 066 Kč + 434 Kč)

Jak školení objednat

Máte-li o kurz zájem, napište na adresu budte@nejlepsicopywriter.cz, do předmětu naťukejte “Školení copywritingu 7. 12.” a v e-mailu uveďte následující údaje:

  • Jméno účastníka/účastníků školení (kdo na kurz dorazí)
  • Fakturační údaje (jméno a adresa u soukromých osob, IČ u firem)
  • Zda ten, na koho je faktura vystavena, je nebo není plátce DPH
  • Můžete připsat svá očekávání od školení, témata, která vás zajímají, popsat úroveň svých zkušeností
  • Jestli se vám nehodí termín 7. 12. 2017, napište určitě taky, zkusili bychom dát dohromady lednový termín za stejnou „vánoční“ cenu

Následně vám zašleme fakturu a po jejím proplacení vám budeme závazně rezervovat místo na školení. V případě, že fakturu neuhradíte do 3 pracovních dnů, budeme ji stornovat a místo nabídneme dalším zájemcům. Účast lze zrušit nejpozději 5 pracovních dní před termínem školení. Díky moc za respektování těchto pravidel!

Něco o lektorovi

  • Profesionální copywriter, zakladatel blogu Nejlepší copywriter a obsahové agentury Logos Agency
  • 11 let zkušeností s komerčním psaním, 8 let působení v online marketingu
  • Autor první české knihy o webovém copywritingu
  • Doktor přes texty (sice jen ty písňové, ale fakt doktor!)
  • Původní profesí učitel (3 roky na univerzitě, 2 roky na gymplu)
  • Studenti nesnášeli jeho náročné hodiny filozofie, ale milovali hodiny slohu, protože i ve zdánlivě úplných literárních outsiderech dokázal zažehnout tvůrčí vášeň
  • 6 let přednáší a školí v oborech, které se nějakým způsobem týkají psaní (copywriting, social media a content marketing aj.)

    To vzadu je lektor, který vás bude školit. Pavel Šenkapoun – copywriter, provinční básník a drobný podnikatel.

    To vzadu je lektor, který vás bude školit. Pavel Šenkapoun – copywriter, provinční básník a drobný podnikatel.