O nás

Manifest Nejlepšího copywritera, který jsme nepřibili na dveře žádné katedrály, ale normálně ho pověsili na web

Stránky „O nás“ zpravidla začínají slovy „Jsme mladá dynamicky se rozvíjející společnost.“ Jak vidíte, i naše stránka „O nás“ tak začíná – navíc s tím bonusem, že se v našem případě jedná o slova překvapivě pravdivá. Před 4 lety byl Nejlepší copywriter one man show, dnes nás je sedm. Tak dynamický 600% růst aby pohledal! Kdyby nám Šenkapoun nekazil věkový průměr, byli bychom i docela dost mladí…

Tím ale podobnost s běžnými dynamickými společnostmi končí. V NC nenajdete normální lidi. Ne ne, kdepak. Najdete tam jen blázny s vášněmi pro nejrůznější tvůrčí aktivity a s minimálním zápalem pro snadný zisk (nudí-li vás tyhle obecné cancy, sjeďte si dolů a všechny ty vášně a úchylky jednotlivých pracovníků si můžete v klidu prostudovat). Je to strašné, ale někteří z nás jsou dokonce bývalými (ba i současnými) učiteli, vědci, umělci nebo vzdělanci! Všichni bez výjimky jsme snílci a samozřejmě anti-sportovci. Přesto se nám v našich marketingových profesích podařilo uspět. Přesto získal Nejlepší copywriter během prvních dvou let své existence na 100 zákazníků – a dobrá polovina z nich s námi spolupracuje dlouhodobě.

Dohromady nás nesvedla náhoda. V uplynulých letech jsme na sebe různě naráželi a zjišťovali, že nám je vlastní určitý podobný přístup. Že třeba vždycky radši o fous víc dáme, než sebereme. Že své klienty nepovažujeme za hlupáky, kterým chceme prodat nějakou nesmyslnou službu s co nejvyšší marží, ale za vážené partnery, kteří zpravidla dělají daleko důležitější a potřebnější věci než my. Že všechny činnosti, u kterých to dává smysl, své klienty rádi naučíme, i když tím přijdeme o část příjmu, ale zase si uvolníme ruce pro zajímavější práci. Že se radši podílíme na tvorbě něčeho nového, jedinečného a užitečného, než abychom pohodlně prodávali nějaká instantní řešení.

Píšeme texty. Webové, printové i do videí. Texty přesvědčující uživatele o benefitech produktů, služeb nebo společností. Články na blogy rozebírající libovolná témata. Statusy na sociální sítě, PPC inzeráty, hlášky do bannerů, firemní slogany. Prostě děláme to, čemu se dnes (ne zcela přesně) říká copywriting. Ale umíme toho ještě o fous víc. Navrhujeme taky strategie – obsahové, brandové, marketingové. A protože mezi sebou máme specialistu na korporátní identitu, můžeme strategii hned rozšířit o tvorbu vizuální tváře brandu, grafický návrh webu nebo nějaký konkrétní kus obsahu, který se vám bude líbit. Hodně nás baví videa.

Hledáme, odpusťte nám ten výraz, cosi jako esenci našich klientů. Něco jedinečného a neopakovatelného, co se pak snažíme přeložit do jazyka webového obsahu. Trochu to připomíná uměleckou práci. To objevování, to dobrodružství, to vyprávění příběhu. Chceme, aby naši klienti prožívali radost či úžas z dotyku něčeho výjimečného. A chceme, aby totéž prožívali také jejich klienti.

Dělníci ve firmě Nejlepší copywriter - Content Crew

Pavel Šenkapoun

copywriter atp.

Pavel si doménu nejlepsicopywriter.cz zaregistroval, když mu bylo 33 let. Ve věku, kdy si jiní užívají vydělané miliony či nadobro končí, on začal. Do té doby dělal všechno možné. Vystudoval filozofii a bohemistiku, stal se doktorem přes texty, psal písničky a hrál v řadě rockových skupin. Živil se jako editor knih, pomocný dělník na stavbě, skladník, překladatel, výzkumný pracovník, univerzitní pedagog, středoškolský učitel češtiny a vedoucí kytarového kroužku. Své současné odborné know-how sbíral 4 roky v internetových agenturách MEDIA FACTORYeBRÁNA. Kromě copywritingu připravuje také online strategie, analýzy, kreativní koncepty a ucelené kampaně, má hodně zkušeností s reklamou na Facebooku. Přezdívá se mu Šenky.

Marie Medková

copywriterka

Čeština Marii baví. Sotva se naučila číst, začala psát scénáře, básně a texty písní. Časem jí mateřština přestala stačit, a tak vystudovala teologii, kde potkala řečtinu, hebrejštinu a oprášila latinu. Aby mrtvé nepřevážily nad živými, naučila se i několik současných jazyků. Vášeň pro krátké textové útvary ji přivedla k redakční práci pro nadšenecké časopisy (naposledy pro Demokratický střed). Momentálně vypomáhá u Pavla a přitom doma pozoruje vývoj dětské řeči v reálném čase.

David Klouda

copywritter

Jako sám sebe v posilovně chce David mít ve formě všechny své texty. Pokaždé z toho není maximálka a občas mu na nohu spadne pomyslný kotouč v podobě příliš dlouhé věty (třeba teď, věta na tři řádky!). Nenechá se však odradit a dál míří ke svému cíli –⁠ lepším textům, těžším činkám a spoustě kanadských borůvek (těch umí spořádat nekonečné množství!).

David Kučera

grafik

David je jakousi prodlouženou rukou Nejlepšího copywritera. Tam, kde si my výtvarně absolutně nenadaní jedinci musíme přiznat své limity, on nastupuje. Dává grafickou podobu našim vizím a snům, převádí do opticky dešifrovatelné formy naše čmáranice. S grafikou začal na střední škole, kde si vyzkoušel i klasické techniky, například litografii (a na jeho práci je tato stopa dodnes patrná). Během studia na VŠ se pak věnoval víc videu a fotografii. Následná pětiletá praxe na různých grafických pozicích z něj udělala zkušeného a spolehlivého profesionála. Specializuje se na brandovou a webovou grafiku, vytvořil desítky log (včetně Nejlepšího copywritera) a korporátních identit, navrhl grafiku pro nespočet webů. Rád využívá přesahy z grafického designu třeba do kresby, klasických graf. technik, fotografie, videa atd. O šíři jeho talentu vypovídá práce pro studio Paperash, v němž navrhuje gamedesign hry Dark Train. Myslíme, že to je docela paráda. Také proto jsme chtěli Davida do našeho týmu. A samozřejmě i proto, že jsme společně udělali už spoustu projektů a spolupráce nám skvěle funguje. Kopík bez grafika... To je něco jako basák bez kytaristy. Nebo kytarista bez basáka?

Petr Vinc Havlíček

videomaker

Vinc je jedním z těch lidí, kteří musejí neustále něco tvořit, vymýšlet, bořit a zase stavět. Kreativec a věčný snílek. Do panoptika Nejlepšího copywritera tedy zapadá tak dobře, že nemít ho, snad bychom si ho museli vymyslet. S Šenkym se setkali úplnou náhodou a rychle z toho vznikla dlouhodobá spolupráce na videích všeho druhu. Vinc vystudoval audiovizuální tvorbu se zaměřením na režii a scénáristiku, a ač je ještě mlád, ve svém kutnohorském studiu stihl už přivést na svět přes 300 hudebních klipů, reklamních spotů, krátkých hraných filmů, skečů a dalších videí. Vinc taky kreslí komiksy, mangy či storyboardy a jeho výtvarné mánii padlo za oběť už přes 2 000 stránek papíru. Nebohé lesy! Vinc ovšem taky skládá písničky a zpívá - a to značně obstojně. Jo, a taky vlastně docela slušně píše, a to nejen scénáře, ale třeba i webové články. Mohlo by to být vše, ale není! Vinc se projevil rovněž jako činorodý kutnohorský patriot a založil uskupení KHFilmin sdružující kreativní lidi z "KáHáčka" i okolí. V rámci této party pořádá akce, informuje o dění v regionu a hlavně samozřejmě točí videa. Svým neskutečně širokým záběrem je Petr taková naše Eva (viz výše) s plnovousem.

Partneři

2oom.cz

Čím je psané slovo pro nás, tím je grafická tvorba pro pardubické kreativní studio 2ooM. Čti: [tům].  Jsou to specialisté na korporátní identitu a loga si u nich nechávají dělat opravdu významné společnosti. Skvěle ovládají taky tiskovou grafiku (vždy, když se nám vrátí naše nevzhledné koncepty proměněné v kus nefalšovaného DTP umění, padá nám čelist hodně hluboko) a postupně si podrobují i nová území webového designu. Ale co by byly hezké obrázky beze slov, že? A tak 2oomáci jednoho dne zaťukali (obrazně řečeno) na dveře Nejlepšího copywritera a poptali u nás texty pro svého klienta. A pak pro dalšího. A dalšího. A da… A tak vznikla spolupráce, za kterou jsme velmi vděční. 2oom jsou totiž nejen grafičtí profíci, mají super klienty, ale jsou to taky fajn lidi.

Karel Borovička

Karel je odborník na SEO a SEM (ne, nezabývá se dveřními systémy, ale nadmíru dobře rozumí PPC reklamám ve vyhledávačích). Jenže to o sobě dneska tvrdí kdekdo. Co Karla Borovičku odlišuje od jiných konzultantů, čím si vydobyl (vskutku nemalé) renomé v českém online marketingu a proč s ním rádi spolupracujeme? Karel disponuje mimořádně pronikavým analytickým duchem. Myslí mu to matematicky, čímž mezi námi copywritery vzbuzuje posvátnou bázeň. Neulpívá na povrchu, při hledání hlubších důvodů s oblibou využívá metodu sokratovského tázání a stejně jako potměšilý athénský mudrc i on klienty často dohání k šílenství svým věčným „Proč“. Nervozita klientů se však rozplyne jako pára nad kotlíkem delfské věštkyně, jakmile jim Karlovy intelektuálně agresivní metody začnou vydělávat peníze. To je docela fajn happyend, ne?

PS: Strategické spojenectví mezi NC a KB utužuje společná láska ke kávě jdoucí daleko za hranici „presíčka s mlíčkem“.

KHFilmin

Videu na webu patří budoucnost. To nám je v NC úplně jasný a rádi bychom se na tomto trendu trochu přiživili. Bohužel nám ale chybí filmové vzdělání, máme tristní výslovnost a před kamerou se chováme dosti prkenně. Spíše než obrazem vládneme zkrátka ostře nabroušenou klávesnicí. A tak natáčení, střih, režii, herectví a další řemeslné dovednosti s radostí přenecháváme rukám povolanějším (ne, že bychom do toho nekecali), a to konkrétně Vincovi, Ondrovi a dalším lidem z KHFilmin. Jde o nezávislou filmařskou skupinu, která sdružuje kreativní duše z Kutné hory a okolí. Společnými silami obohacují virtuální svět o reportáže, dokumenty, vzdělávací pořady, legrační videa, vloggerské seriály, krátké filmy i muziku. Spoluprací s KHFilmin vzniká náš nepravidelný cyklus Abeceda copywritingu, ale třeba také klipy spřízněného písničkáře Leo Panka Ševelpuny.

CRM pro neziskovky

Organizace „CRM pro neziskovky“ od roku 2010 propojuje svět informačních technologií se světem neziskových organizací. Zaměřuje se především na světově nejrozšířenější CRM systém Salesforce a navrch k tomu sdružuje a vyhledává špičkové IT odborníky, kteří neziskovkám (zdarma) poskytují poradenské, implementační a další služby. V neposlední řadě pak organizace publikuje na svém webu obsah, který neziskovým organizacím pomáhá zorientovat se v oblasti CRM, marketingu a dalších oborech klíčových pro jejich dobré fungování. A právě tvorbu části tohoto obsahu máme od roku 2015 na triku i my.