Co Šinky vyčmuchal na internetech – 2. červnový díl

Možná už jste zaregistrovali, že jsme na stránkách Nejlepšího copywritera začali se systematickým monitoringem (primárně) českých zdrojů, které se zabývají copywritingem, obsahovým marketingem a příbuznými obory. Každé úterý vám přineseme komentovaný přehled článků z branže, které by neměly ujít vaší pozornosti.

Co je to ten copywriting, starosto?

Základní definice a pravidla copywritingu tentokrát čtenářům předkládá Otto Bohuš. Ten svůj text zacílil na města a obce, protože i pro ty je dobrý copywriting požehnáním. Protože jasný text musí (nebo by měla) mít i v textu zmiňovaná obecní vyhláška.
Ottocopy.cz: Jak pejsek s kočičkou vařili web (Otto Bohuš)

Texty s koulemi a bez nabubřelého ega

Roman Hřebecký se s Pábením vydal na nesnadnou ale velmi zajímavou cestu, v jejímž rámci dělá u zákazníků svých klientů výzkum jejich potřeb. Po několika měsících shrnul Roman na svém LinkedInu dosavadní zkušenosti do několika bodů.
Roman Hřebecký (LinkedIn profil): Jak se má Pábení? Píšeme texty s koulemi a bez ega (Roman Hřebecký)

Buffer – virtuální kamelot

Ve svém seriálu o propagaci obsahu se Marián Kábele zaměřil na aplikaci Buffer. Ta umožňuje (v základní verzi zdarma) plánování publikování příspěvků a další věci. Spousta malých firem tuto službu, která zjednodušuje PR život, ocení.
Mariankabele.com: Propagujte obsah a buďte vidět – 2. díl – Baffněte to přes Buffer (Marián Kábele)

Digitální média jsou pro mladé hlavním zpravodajským kanálem

Facebook – to je hlavní zpravodajský kanál pro mladé Američany, které označujeme jako “millennials” či “digitální domorodce”. Podle studie Pew Research Centra tak mladí (ve věku 18 až 33) sesadili z trůnu televizi.
Mediaguru.cz: Mileniová generace nejvíc čerpá zprávy z Facebooku (-jav-)
Foto: Pulitzercenter.org

facebook young

Videa na Twitteru s garantovaným počtem přehrání

Zajímavou službu představil Twitter. Novinkou jsou automaticky přehrávaná videa, která se objevují v timeline. Pro firmy, které Twitter využívají ke komerčním sdělením, je dobrá zpráva, že Twitter bude účtovat pouze garantovaná zhlédnutí. To jsou ta, která se zobrazí v celé své velikosti a po dobu minimálně tří vteřin. Můžeme tedy očekávat vlnu videí “tři vteřiny řeknou vše”.
Mediaguru.cz: Twitter uvedl přehrávaná videa s garancí zhlédnutí (-kmc-)

Facebook vede, Spolužáci drží třetí místo

Výsledky výzkumu Komunitní weby 2015 od společnosti Nielsen Admosphere ukazují, jak Češi žijí ve virtuálním světě sociálních sítí. První místo Facebooku asi překvapí málokoho. Druhý portál YouTube by se asi musel otevřít pornografii, aby poskočil výš. Ovšem třetí místo sítě Spolužáci.cz mě překvapil a to i když jsem ve věkovém rozpětí nejčastějších uživatelů (35 až 44 let).
Mediaguru.cz: Výzkum: Kdo jsou uživatelé komunitních sítí v Česku? (-mav-)

Na mobilech sdílecí tlačítka nikdo nepoužívá

Pouhá 0,2 procenta uživatelů mobilních zařízení využívá tzv. sdílecí tlačítka. Je tedy 11x pravděpodobnější, že člověk surfující na mobilu nebo tabletu klikne na reklamu než na tlačítko pro sdílení na některé ze sociálních sítí. Trend mizejícího významu těchto tlačítek potvrdil výzkum společnosti Moovweb.
Mediaguru.cz: Sdílecí tlačítka využívá na mobilech minimum lidí (-kmc-)

Kdo jsou Youtubeři a jak s nimi pracovat

Jak s Youtubery (Ytery) mohou pracovat značky? Kdo vlastně tito lidé (většinou mladí) jsou? Jaký mají reálný vliv na své diváky? Nejen tyto otázky řeší ve své “bílé knize” Rudolf Kvíz a Marko Zekič z agentury Konektor Social.
Mediaguru.cz: Spolupráce s Youtubery se vyplácí hlavně FMCG (-kch-)

Já srdíčko polská Vilém Rubeš

Poláci se snaží Čechům vysvětlit, že z jejich krajiny k nám proudí jen to nejlepší. Přesvědčit o tom má i jakýsi web, o němž Vilém Rubeš tvrdí, že je to učebnicová ukázka, jak věci nedělat.
Bigvilik`s Brand Building Blog: MSM 99: Polské medy (Vilém Rubeš)

Paul Newman žije, aby mohl opět umřít

O spěšnosti sdílení píše Vilém Rubeš ve svém jubilejním blogu. Ruku na srdce, kdo z vás někdy neposlal dál zprávu, u níž se pořádně nepodíval na datum publikování. Takových peckovních článků je několik, jejich titulky bouří, varují a dojímají. A lidé šíří a šíří a je jedno, že Newman už je sedm let po smrti.
Bigvilik`s Brand Building Blog: MSM 100: A o tohle bojujeme (Vilém Rubeš)
Foto: Moviemansguide.com

paul newman

Jak si poradit s broken linkbuildingem

Broken linkbuilding spočívá v nalezení nefunkčních odkazů a jejich nahrazení za funkční odkazy, které směřují k vám. Tato metoda je v souladu s pravidly vyhledávačů a může vám přinést velmi zajímavé výsledky.
Marekhnatek.cz: Broken linkbuilding – originální způsob linkbuildingu č. 38 (Marek Hnátek)

SEO mýty

Tohle není klasický článek o SEO bludech, jde o rozcestník, na kterém najdete nejzajímavější články na toto téma z konference SEO restart 2015. Užitečné čtení.
Robertněmec.com: Odkazy na články o SEO mýtech z konference SEO restart 2015 (Martin Šimko)

Poznáte, když vás chce online agentura jen vysát?

Zjistit, jestli s vámi online agentura spolupracuje, nebo se z vás snaží dostat jen tučný peníz, není snadné. Existují však kroky, díky nimž můžete takovéto “upíry” včas rozeznat.
Effectix.com: Jak poznat, že na vás nechce online agentura jen vydělat? (Alexander Visnyai)

Budoucností reklamy je digitální marketing

3 miliardy lidí jsou online, 60 % z nich se připojuje na mobilní zařízení, je jasné, že digitální marketing jen tak nezemře. Naopak jej čeká zářná budoucnost. To ukázala i přednáška Miroslava Krále na konferenci Marketing budoucnosti.
Marketup.cz: Budoucnost reklamy? Digitální marketing! (Eva Řeháková)

Nevíte kudy? Můžete se řídit metodou Balance Scorecards

Metoda Balance Scorecards původně sloužila k řízení a měření výkonnosti, dnes už ji používají různé profese. Může sloužit například k plánování, řízení projektů a zajišťování zdrojů.
Pria.cz: Kompas na cestu rozhodování: Metoda Balance Scorecards (Anna Mejsnarová)

Obrat eshopů raketově roste

Čtrnáctiprocentní růst loni zaznamenal celkový obrat českých eshopů. Z výzkumu evropské asociace Ecommerce Europe ve spolupráci s národními asociacemi a agenturou GfK vyplývá, že se přes naše eshopy protočily 3 miliardy eur.
Podnikatel.cz: 3 miliardy eur, tolik peněz se ročně protočí na českých eshopech (Michael Hovorka)

Facebook změří váš čas a podle toho bude řadit

Čas strávený nad příspěvkem se stává další důležitou veličinou Facebooku. K těm stávajícím (lajky, komenty atd.) přibude totiž i doba, kterou jste věnovali příspěvku ve svém news feedu.
Tyinternety.cz: Přečetli jste to celé? Facebook bude měřit čas strávený u příspěvků (Eliška Kubešová)
Foto: Thechronicleherald.ca

stopwatch

Má affiliate program pro váš eshop smysl?

Někteří provozovatelé eshopů mohou mít dojem, že affiliate program spasí jejich skomírající byznys. Článek Jiřího Rosteckého vás upozorní, co byste si před spuštěním tohoto programu promyslet a dodá vám také další praktické rady.
Mladypodnikatel.cz: Affiliate program pro váš eshop. Co byste měli předem promyslet? (Jiří Rostecký)

Nejčastější důvody odhlašování odběru newsletterů

Celkem jedenáct důvodů, proč lidé odhlašují odběr newsletterů, najdete v tomto článku. Pokud toto odhlašování cítíte jako problém, měli byste se zamyslet. Nepíšete příliš mnoho newsletterů? Nejsou příliš dlouhé? Jsou zajímavé?
Mladypodnikatel.cz: 8+3 nejčastější důvody, proč lidé odhlašují odběr z newsletteru (Jiří Rostecký)

Budujte značku

Budování značky je v současnosti dost propírané téma. Není divu, konkurence je veliká a odlišit se od ní není snadné a rychlé. Vít Miština ze společnosti Hrivnak ve video rozhovoru radí jak na to.
Mladypodnikatel.cz: Vít Miština o budování značky a archetypech (Jiří Rostecký)